چارچوب‌های آلی فلزی به‌عنوان جاذب صنعتی استفاده شدند

صندوق رشد پاک (Clean Growth Fund) و بارکلیز (Barclays) از طریق برنامه سرمایه تاثیر پایدار خود، در شرکت ام‌اُو‌اف تکنولوژیز (MOF Technologies) سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ام‌اُو‌اف تکنولوژیز نشات گرفته از دانشگاه کوئین بلفاست، یک شرکت مستقر در ایرلند شمالی است که راه‌حل جذب کربن کارآمد برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر از کارخانه‌های سیمان، کارخانه‌های فولاد یا کارخانه‌های تولید انرژی از زباله ایجاد کرده است.

این شرکت دارای تخصص پیشرو در سطح جهانی در طبقه‌ای از نانومواد به نام چارچوب‌های آلی فلزی (MOFs) است. این بودجه، ام‌اُو‌اف تکنولوژیز را قادر می‌سازد تا فناوری خود را بیشتر توسعه داده و تجارت خود را گسترش دهد.

چارچوب‌های آلی فلزی مواد بلوری و اسفنج مانندی هستند که می‌توانند گازهای مورد نظر مانند CO2 را ذخیره، جداسازی و جذب کنند. علاوه بر این، این فناوری ۸۰ درصد انرژی کمتری نسبت به فناوری‌های سنتی جذب CO2 مانند شستشوی آمین، مصرف می‌کند. نکته مهم این است که این شرکت می تواند چارچوب‌های آلی فلزی را در مقیاس صنعتی به روشی سازگار با محیط زیست که هم ارزان و هم مقیاس‌پذیر است تولید کند.

ام‌اُو‌اف تکنولوژیز علاقه تجاری زیادی را به کار خود جلب کرده است. در ماه مه ۲۰۲۲ این شرکت اعلام کرد که آزمایش‌هایی را در سه شرکت بزرگ سیمان جهان از جمله Heidelberg Materials، Cementir Holding و Buzzi Unicem انجام خواهد داد که این آزمایش‌ها بخشی از “چالش Innovandi” انجمن جهانی سیمان و بتن برای دستیابی به خالص کربن صفر بتن تا سال ۲۰۵۰ است.

کانر همیل، مدیرعامل شرکت ام‌اُو‌اف تکنولوژیز، گفت: «خوشحالم که صندوق رشد پاک و بارکلیز سرمایه‌گذاری در شرکت ما را انتخاب کردند. تمایل این دو سرمایه‌گذار پیشرو در فناوری پاک، اعتماد به نفس ما را در کارمان تقویت می‌کند و به ما امکان گسترش فعالیت‌هایمان در بلفاست داده و تضمین فرصت‌های تجاری جدید را به ما می‌دهد. ما می‌توانیم جذب کربن تجاری را به واقعیت تبدیل کنیم و بخشی کلیدی از راه‌حل آب و هوایی باشیم.»

استفان پرایس، مدیر سرمایه‌گذاری در صندوق رشد پاک، گفت: «با این سرمایه‌گذاری، در کنار حمایت تجاری‌سازی که به همه شرکت‌های موجود در سبد سرمایه‌گذاری خود ارائه می‌کنیم، مطمئن هستم که ام‌اُو‌اف تکنولوژیز می‌تواند به سرعت به یک ارائه‌دهنده فناوری مورد تقاضا تبدیل شود.»