تاسیس کارخانه‌ تولید نانولوله‌کربنی در مجارستان/بازار هدف: باتری‌های خودرو

شرکت تویواینک (Toyo Ink) کارخانه تولید سوسپانسیون حاوی نانولوله‌های کربنی (CNT) را برای باتری‌های لیتیوم یون در مجارستان افتتاح کرد. شرکت تویواینک ۷ میلیارد فورینت (واحد پول مجارستان) برای راه‌اندازی یک شرکت تابعه تولیدی در شهر Pest سرمایه‌گذاری می‌کند.

تویواینک تولیدکننده مواد شیمیایی تخصصی در ژاپن، از افتتاح رسمی یک شرکت تابعه تولیدی  خبر داد. این شرکت جدید سوسپانسیون‌های حاوی نانولوله کربنی Lioaccum™ (CNT) برای کاتدهای باتری لیتیوم یونی که به طور خاص برای وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) توسعه یافته است، تولید و به بازار عرضه می‌کند. سوسپانسیون‌ها با کارایی بالا تولید شده در این شرکت به SK On، تامین‌کننده پیشرو باتری‌های برقی با چگالی بالا در کره جنوبی عرضه می‌شود تا برای خودروسازان جهانی مانند گروه فولکس واگن باتری تولید کند. سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد فورینت برای راه‌اندازی Toyo Ink Hungary بخشی از یک برنامه تجاری بلندمدت گروه تویواینک است که در آن تقریباً ۱۰ میلیارد ین تا سال ۲۰۲۶ برای تقویت شبکه جهانی تولید CNT سرمایه‌گذاری خواهد شد.

یوشیهارو اونو، مدیرعامل تویو اینک مجارستان، گفت: «خوشحالیم که افتتاح کارخانه جدید خود را در اوجهارتیان اعلام کنیم. ما برای همکاری با SK On ارزش قائل هستیم و از اعتماد مداوم آن‌ها به گروه تویواینک برای حمایت از رشد و موفقیت مداوم آن‌ها قدردانی می‌کنیم. اکنون، کارخانه جدید ما در مجارستان نه تنها فعالیت‌های ما را به SK On نزدیک می‌کند، بلکه انتظار می‌رود به گسترش فعالیت‌های تجاری ما در منطقه اروپا کمک کند. این کار تا حدی به لطف محیط تجاری مجارستان، منابع انسانی با کیفیت آن‌ها است.»

در سال‌های اخیر، به دلیل گرایش جهانی به سمت کربن‌زدایی، حرکت به سمت خودروهای برقی به سرعت در حال افزایش است و بسیاری از خودروسازان اعلام کرده‌اند که قصد دارند تنها خودروهای برقی را تا اواسط دهه ۲۰۳۰ بفروشند. باتری‌های لیتیوم یونی رایج‌ترین نوع باتری مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی مدرن به دلیل ظرفیت انرژی بالاتری هستند. به این ترتیب، انتظار می‌رود که تقاضای باتری‌های لیتیوم یون مطابق با محبوبیت روزافزون جهانی خودروهای برقی افزایش یابد.

اونو توضیح داد: «گروه تویواینک، بازار خودروهای برقی را به عنوان یک بازار رشد مهم قرار می‌دهد. ما فعالانه سرمایه‌گذاری‌های خود را برای تقویت ظرفیت تامین مواد باتری پیشرفته با هدف توسعه تجارت به یک تجارت اصلی انجام داده‌ایم که سالانه ۲۰ میلیارد ین فروش دارد. برای این منظور، ما یک کارخانه در چهار بازار عمده خودروهای برقی آمریکا، چین، ژاپن و اکنون در اروپا تأسیس کرده‌ایم. ما متعهد به تقویت یک چارچوب جهانی برای پاسخگویی به تقاضای مشتری و تضمین عرضه ثابت محصولات با کیفیت هستیم.»