فولرن وارد صنعت مواد کنتراست‌دهنده سیستم‌های تصویربرداری شد

شرکت وویاژور فارماکیوتیکالز (voyageur Pharmaceuticals) تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه مواد کنتراست‌دهنده حاوی فولرن برای کاربردهای تصویربرداری پزشکی و فناوری جذب کربن امضا کرد. برنت ویلیس، مدیرعامل این شرکت، گفت: «وویاژور در تلاشی چند ساله برای یافتن یک منبع با کیفیت بالا و قابل اعتماد از فولرن‌ها برای خط لوله مواد کنتراست‌دهنده تصویربرداری رادیولوژی خود بوده است.»

عوامل کنتراست مبتنی بر فولرن می‌توانند به طور بالقوه امکان تشخیص زودتر بیماری‌ها را فراهم کنند و همچنین مکانیسم تحویل ایمن‌تری را ارائه دهند.

شرکت دارویی وویاژور فارماکیوتیکالز اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ای (MOU) با شرکت رین کیج کربن (Rain Cage Carbon Inc (RCC)) امضا کرده است تا به توافقی برای توسعه مشترک مواد کنتراست‌دهنده تجاری جدید مبتنی بر فولرن برای استفاده در تصویربرداری پزشکی بپردازد.

داروهای مدیا کنتراست مبتنی بر فولرن به طور بالقوه می‌توانند امکان تشخیص زودتر بیماری‌ها را فراهم کنند و همچنین مکانیسم تحویل ایمن‌تری را در مقایسه با داروهای فعلی موجود در بازار ارائه دهند.

برنت ویلیس، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «وویاژور فارماکیوتیکالز در تلاشی چند ساله برای یافتن منبعی با کیفیت بالا و قابل اطمینان از فولرن‌ها برای تولید مواد کنتراست‌دهنده بوده است. ما چندین محصول و شرکت را در این حوزه بررسی کرده‌ایم. رین کیج کربن پیشرفته‌ترین شرکتی بود که ما پیدا کردیم. RCC با ایجاد آلوتروپ‌های فولرن کم هزینه با حجم بالا، به عنوان دو محصول فرآیند جذب دی‌اکسیدکربن (CO2) بازار جذب کربن را متحول کرده است.

فولرن‌ها زیست سازگار هستند و می‌توانند مواد مورد استفاده در پزشکی تشخیصی و درمانی را بارگیری کنند. این شرکت گفت که این محصول جدید رادیوگرافی مبتنی بر مواد معدنی، شامل ید، گادولینیوم و مواد کنتراست فولرن مبتنی بر اکسید آهن هستند.

وویاژور فارماکیوتیکالز یک واحد جذب کربن رین کیج کربن را در مرکز تولید داروی جدید خود که برای ساخت در سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است، مستقر خواهد کرد تا به آن‌ها کمک کند تا به هدف خود مبنی بر تبدیل شدن به یک شرکت انتشار دهنده کم کربن مطابق با اهداف توسعه پایدار ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد دولت کانادایی دست یابد.

وویاژور فارماکیوتیکالز بر توسعه باریم، ید، و مواد فعال دارویی کربن (API) و عوامل کنتراست تصویربرداری مقرون به صرفه با کارایی بالا برای بازار رادیولوژی پزشکی متمرکز است.

رین کیج کربن یک شرکت خصوصی کانادایی واقع در کلگری، ایالت آلبرتا، است که فرآیند جذب کربن منحصر به فردی را توسعه داده است. تمرکز آن‌ها بر تحول در حوزه انرژی است.