سرمایه‌گذاری برای توسعه دوربین‌های بازرسی خط تولید، مجهز به نقاط کوانتومی

سویر ویژن سیستمز (SWIR Vision Systems) یک شرکت نوپا و انشعاب یافته از مؤسسه تحقیقات تری‌انگل در کارولینای شمالی از عملکرد موفقیت‌آمیز دوربین بینایی ماشین با طول موج کوتاه مادون قرمز (SWIR) مبتنی بر نقاط کوانتومی برای بازرسی خبر داد. همچنین این شرکت اعلام کرد سرمایه‌گذار راهبردی جدیدی به این شرکت اضافه شده است.

در این فناوری از نقاط کوانتومی سولفید سرب استفاده شده‌ است. این نقاط کوانتومی به‌صورت مستقیم روی مدار CMOS تجاری موسوم به ROIC قرار داده می‌شوند. این مدار شامل یک لایه فسفید ایندیم و لایه‌های آرسنید گالیم ایندیم بوده که روی ویفر سیلیکونی قرار دارد.

از آنجایی که فناوری باتری لیتیوم یون نقش اصلی را در رقابت به سمت برق رسانی همراه ایفا می‌کند، برای کمک به کاهش هزینه، افزایش تراکم انرژی و بهبود ایمنی و قابلیت اطمینان بالا، به قابلیت‌های بازرسی بهبود یافته‌ای نیاز است. تصویربرداری موج کوتاه مادون قرمز (SWIR) قابلیت‌های جدیدی را برای بازرسی باتری لیتیوم یون با هدف رفع این نیازها فراهم می‌کند. دوربین‌های SWIR با وضوح بالا، میدان دید وسیع و طول موج طولانی (با عملکرد تا ۲۰۰۰ نانومتر) برای غلبه بر چالش‌های مهم بازرسی باتری لیتیوم یون کار می‌کنند.

جورج وایلدمن مدیرعامل سویر ویژن سیستمز می‌گوید: «ظرفیت باتری متناسب با مقدار سطح الکترود آن است که در طول مونتاژ به دست می‌آید. از آنجایی که راه‌حل‌های تصویربرداری مرئی توانایی دیدن از میان مواد جداکننده را ندارند، لبه‌های زیرین الکترودها پنهان مانده و شناسایی دقیق لبه‌ها و هم‌ترازی آن‌ها به خوبی انجام نمی‌شود. حتی خطاهای تراز کوچک در حدود ۱۰۰ میکرون یا کمتر می‌تواند تأثیر معناداری بر عملکرد داشته باشد. تیم توسعه محصول ما با مشتریان برای ارائه راه‌حل تصویربرداری برای مقابله با این چالش کار کرده است.»

سویر ویژن سیستمز از معرفی دوربین‌های ۲٫۱ مگاپیکسلی Acuros® ۱۹۲۰ CQD® eSWIR با وضوح بسیار بالا برای بازرسی باتری لیتیم یون خبر می‌دهد. شفافیت نوری در طول موج‌های بالاتر افزایش می‌یابد. دوربینی که این شرکت ساخته از سه قدرت تفکیک مختلف برخوردار بوده به‌طوری که برای طول موج‌های مادون قرمز نزدیک تا مرئی قابل استفاده است. فناوری نقاط کوانتومی کربنی مورد استفاده در این پروژه، از طریق برنامه‌‌ای در دارپا ساخته شده است. در این برنامه شناساگر مادون قرمز با استفاده از ویفرهای بزرگ ساخته شدند. این شرکت از این فناوری حسگری برای ساخت دوربین استفاده کرده است.

در طول سال ۲۰۲۱، سویر ویژن سیستمز سرمایه‌گذاری ۵ میلیون دلاری سری A را به رهبری Keiretsu Capital با مشارکت Oval Park Capital، Blue Sky Capital و چندین سرمایه‌گذار کلیدی دیگر اعلام کرد. In-Q-Tel، به‌عنوان یک شریک راهبردی و سرمایه‌گذار اضافی به آ‌ن‌ها ملحق شده است. مشارکت جدید با In-Q-Tel به سویر ویژن سیستمز کمک می‌کند تا نقشه راه محصول خود را سریع‌تر ارائه دهد.