تحقیقات صنعتی برای ارائه مواد مورد استفاده در باتری خودروهای الکتریکی

شرکت زنتک با اجرای پروژه‌ای با همکاری دانشگاه تورنتو و چند دانشمندان کانادایی، به دنبال ارائه قطعات باتری تقویت‌شده با گرافن است.

زنتک (Zentek) از پروژه جدیدی خود برای توسعه قطعات باتری تقویت شده با گرافن برای صنعت خودرو خبر داد. زنتک به تازگی یک پروژه تحقیقاتی ۴ ساله به مبلغ ۱۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا (حدود ۱۱۷۲۰۰۰ دلار آمریکا) را با همکاری پروفسور موهینی سین و نینگ یان از دانشگاه تورنتو و مرکز تحقیق و توسعه مهندسی نیروی محرکه فورد اغاز کرده است.

بودجه این پروژه شامل ۱٫۲ میلیون دلار کانادا (حدود ۸۷۹۰۰۰ دلار آمریکا) از برنامه Mitacs Accelerate تامین می‌شود. پروفسور سین، در شرکت فورد موتور کانادا دربخش مواد پایدار فعالیت دارد و همچنین در زمینه ذخیره انرژی نور از جمله شیمی سلولی و توسعه باتری سوخت تجدیدپذیر در مرکز تحقیقاتی PERDC فعال است. پروفسور یان محقق کانادایی در محصولات زیستی پایدار است. همکاری با PERDC و آزمایش در این مرکز برای نشان دادن پیشرفت باتری در مقیاس مناسب برای صنعت خودرو ضروری است.

گرگ فنتون، مدیرعامل زنتک، گفت: «این یک پروژه تحقیقاتی مهم است که به دنبال توسعه نسل بعدی مواد باتری مبتنی بر گرافن است تا به‌طور بالقوه تراکم انرژی، افزایش نرخ شارژ و بهبود ایمنی باتری را افزایش دهد.»

این پروژه به دنبال آزمایش مفاهیم جدید به منظور اختراع مواد چند منظوره برای استفاده در اجزای باتری خودرو از جمله آند، کاتد، الکترولیت و جداکننده است. زنتک به همراه محققان دانشگاه تورنتو در ارائه و آزمایش مواد گرافن پیشرفته از جمله مواد آند ثبت اختراع زنتک کار خواهد کرد.