استفاده از نانولوله‌های نیترید بور در فرایندهای ساخت افزودنی

شرکت‌‌های «BNNano» و «Innosek» خبر از آغاز یک همکاری استراتژیک برای تولید مواد مورد استفاده برای ساخت افزودنی داده‌اند. این همکاری در راستای شناسایی سریع نانو مواد برای استفاده در فرایندهای چاپ سه‌بعدی است.

«BNNano» از رهبران جهانی در زمینه تولید نانولوله‌های نیترید بور است و به این منظور یک فناوری پتنت شده در اختیار داشته و علامت تجاری «NanoBarb™» را نیز برای خود به ثبت رسانیده است. خط تولید کنونی این شرکت شامل پودرها، آلیاژهای اصلی آلومینیوم و فیلامنت‌های تولید افزودنی با کارایی بالا (از جمله پلی‌کربنات، نایلون، PEEK، PEKK و ULTEM) می‌باشد. وقتی نانوبارب به سایر مواد افزوده می‌شود، خواص طبیعی آن‌ها را بهبود بخشیده و آن‌ها را فوق‌العاده می‌کند. اما این به چه معنا است؟ این بدان معنی است که آلومینیوم ممکن است مانند فولاد یا تیتانیوم قوی شود، مس می‌تواند برای راهکارهای ویژه مدیریت حرارتی پیشرفته استفاده شود، سینک‌های حرارتی را می‌توان از پلاستیک ساخت! BNNano در حال حاضر تنها شرکتی در جهان است که فرآیند تجاری تولید نانولوله‌های نیترید بور را در اختیار دارد. بنیان‌گذاران این شرکت باوری جالب دارند: «ما بر این باوریم که چیزهای کوچک دنیا را تغییر می‌دهند. ما از نوآوری‌ها در علم مواد پیشرفته، برای تغییر، احیا و متحول کردن کالاهای صنعتی استفاده می‌کنیم.

اینوسک نیز از طریق ساخت افزودنی پیشرفته، شرکت‌های مهندسی از جمله تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی را قادر می‌سازد تا محصولاتی باکیفیت را در مقیاس بالا طراحی و تولید نمایند. خدمات این شرکت شامل طراحی ساخت افزودنی، تولید و نمونه‌سازی بوده و آن‌ها رنج گسترده‌ای از مواد را برای این منظور به کار می‌گیرند.

جیسون تیلور (Jason Taylor)، مدیر ارشد فناوری و یکی از هم‌بنیانگذاران «BNNano» در خصوص مشارکت با اینوسک ابراز داشته: «این مشارکت مزایای نیترید بور تولیدی در فرایند NanoBarbTM را به عنوان یک فناوری نانویی نوآورانه به‌ویژه برای تولید مواد افزودنی صنعتی تأیید می‌کند. آزمایش‌های اینوسک حکایت از این داشته که با بکارگیری NanoBarb™، می‌توان یک پلی‌کربنات بسیار قوی و سخت تولید نمود.

جان کاربوگ (John Carbaugh)، مدیر توسعه کسب‌وکار در اینوسک نیز در خصوص این مشارکت اعلام نموده: «تیم اینوسک برای همکاری با BNNano به منظور پشتیبانی از گسترش فهرست مواد افزودنی ما و رشد بکارگیری آن‌ها در صنایع و کاربردهای جدید هیجان‌زده است. با ترکیب نمودن نانوبارب PC/PBT، با پلتفرم ساخت افزودنی کارآمد و مؤثر اینوسک، مشتریان ما از قطعات تولیدی با عملکرد، کیفیت و خواص مکانیکی بهبودیافته بهره‌مند می‌شوند.»

استیو ویلکنسکی (Steve Wilcenski)، مدیرعامل و یکی دیگر از هم‌بنیانگذاران «BNNano» توضیح می‌دهد که: «مشارکت ما با اینوسک جنبه مهمی از برنامه استراتژیکمان برای شناسایی سریع و استفاده از مواد نانویی در فرایندهای تولید افزودنی است. چشم‌انداز ما این است که فناوری نانوبارب را تا حد امکان ساده و کارآمد به صنعت بیاوریم.»