بازار ۵٫۹۴ میلیارد دلاری نانولوله‌کربنی برای استفاده در باتری در سال ۲۰۲۸

بازار جهانی معرف‌های رسانا CNT (نانولوله کربنی) برای استفاده در باتری لیتیوم یون تا سال ۲۰۲۸ به ۵٫۹۴ میلیارد دلار می‌رسد. پنج تولیدکننده برتر معرف‌های رسانای CNT باتری لیتیوم یون نزدیک به ۷۰ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

نانولوله‌های کربنی (CNTs)، از جمله CNT‌های چند جداره (MWCNT) و نانولوله‌های تک جداره (SWCNTs)، به‌عنوان افزودنی‌های رسانا در باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌شوند. خمیر CNT یک عامل رسانا جدید و بسیار کارآمد برای باتری‌های لیتیم یون است که می‌تواند جایگزین عوامل رسانای سنتی مانند کربن سیاه، گرافیت و فیبر کربن شود. این مواد دارای ویژگی‌های عالی نسبت LD بالا، مقدار قابل توجه SSA و مقاومت حجمی کم است. بنابراین می‌توان از آن در مواد الکترود مانند LFP، LCO، LMN، NCM، گرافیت و غیره استفاده کرد.

مواد نانوساختار به دلیل مساحت سطحی قابل مدیریت، کاهش جرم و تغییر حجم در زمان شارژ/تخلیه، برای استفاده در باتری‌ها حیاتی هستند.

روش‌های فعلی تهیه CNT به صورت عمده شامل رسوب شیمیایی بخار (CVD)، تبخیر لیزری، روش قوس گرافیتی و روش هیدروترمال است. با این حال، به دلیل هزینه بالا و دشواری در تولید صنعتی برخی از این روش‌ها، سازندگان CNT گزینه CVD را انتخاب می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی معرف‌های رسانای CNT برای باتری‌های لیتیوم یون، تا سال ۲۰۲۸ از ۸۱۹٫۹ میلیون دلار آمریکا در سال ۲۰۲۲ به ۵۹۴۹ میلیون دلار برسد، که رشد ترکیبی سالانه ۳۹٫۱ درصد در این بازه زمانی را تجربه می‌کند.

تولیدکنندگان معرف رسانا CNT برای استفاده در باتری لیتیوم یون عبارتند از Jiangsu Cnano Technology، OCSiAI، SUSN Nano (Cabot Corporation)، Qingdao Haoxin New Energy، Wuxi Dongheng.

آسیا و اقیانوسیه بزرگترین بازار عامل رسانای CNT باتری لیتیوم یون است که سهمی بیش از ۷۵ درصد را در اختیار دارد. از نظر محصول، نانولوله‌های کربنی چند جداره (MWCNT) بیش از ۹۹ درصد سهم بازار را در اختیار دارند. از نظر کاربرد، مهم‌ترین زمینه کاربردی باتری لیتیوم یون برای خودروهای برقی با سهم بیش از ۶۰ درصد است.