استقبال از مقاله علمی که تاثیر گرافن صنعتی را ثابت می‌کرد

با انتشار یک مقاله علمی درمورد کاربرد گرافن شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) موسوم به PureGraph®، این شرکت اعلام کرد که از انتشار مقاله علمی در مورد مزایای PureGraph® در کاربردهای مختلف نظیر بتن استقبال می‌کند. انتشار عمومی این مقاله موید قابلیت و مناسب بودن محصولات گرافن شرکت فرست گرافن برای غلبه بر چالش‌های دنیای واقعی است.

فرست‌گرافن از یک مقاله علمی در مورد مزایای گرافن PureGraph®، برای تقویت دوام بتن و ملات در محیط‌های آبی خورنده استقبال کرده است.

این مطالعه توسط دانشگاه وولونگونگ انجام شده است و درآن به بررسی کاربرد این نانوماده در بخش سازه‌های بتنی مورد استفاده در بخش فاضلاب و آب خانگی استرالیا و همچنین بهبود مقاومت فشاری در بتن با کمک این نوع گرافن پرداخته است.

بتن و ملات با گرافنی با میزان دوز ۰٫۲ درصد و ۰٫۱۵ درصد مقاومت سولفات معنی داری را نشان داد، که با کاهش ۶۲ درصدی و ۶۰ درصدی، پس از قرار گرفتن در معرض محلول سولفات به مدت ۱۶ هفته همراه بود.

به طرز دلگرم‌کننده‌ای، این نتایج، یافته‌های قبلی را که اثبات مزایای PureGraph® در حوزه فاضلاب بود را تایید می‌کند. فرست‌گرافن اکنون قصد دارد از این یافته‌ها برای جستجوی فرصت‌های تجاری در حوزه فاضلاب و محیط‌های مشابه استفاده کند.

مایکل بل، مدیرعامل فرست‌گرافن گفت: «انتشار عمومی این مقاله بسیار مهم است زیرا کاربرد و مناسب بودن محصولات گرافن شرکت فرست‌گرافن را برای غلبه بر چالش‌های دنیای واقعی تأیید می‌کند. این فقط یکی از حوزه‌های موجود در صنایع سیمان و بتن است که در آن استفاده از محصول ما  موجب مزایای عملکرد قابل توجه و پیشرفت‌های مهمی در شاخص پایداری را نشان می‌دهد و راه را برای فرصت‌های بیشتر در بازار جهانی باز می‌کند.»

این مقاله در نشریه Coatings منتشر شد. این مقاله گزارش می‌دهد که بر اساس فرمولاسیون ارائه شده، اضافه کردن گرافن به بتن و ملات، قدرت فشاری ۲۸ روزه را ۱۰-۲۰ درصد افزایش می‌دهد. بهترین سطح ترکیبات ۰٫۰۲-۰٫۱ درصد از PureGraph®  بود. این محصول همچنین کاهش حجم ظاهری حفره‌های نفوذ پذیر (AVPV) ملات را ۱۱٫۷ درصد و بتن ۱۹٫۳ درصد در دوزهای بهینه نشان داد.

پیش بینی می شود بازار آب و فاضلاب ترکیبی تا سال ۲۰۳۰  به رقم ۴۶٫۴۵۷میلیارد دلار برسد که رشد ترکیبی سالانه ۶٫۵ درصد در دوره پیش بینی از ۲۰۲۲-۲۰۳۰ است. نکته قابل توجه این است که، این بازار در سال ۲۰۲۱ در حدود ۳۰٫۰۵ میلیارد دلار ارزش داشت.

این نتایج قدرت بیشتری را به فرصت های تحقیقاتی ، توسعه و تجاری‌سازی در بخش سیمان و بتن برای فرست‌گرافن می‌افزاید.