بازار نانولوله‌های کربنی طی ده سال آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت

تقاضای کلی برای بازار نانولوله‌های کربنی در طول سال‌های آتی رشد سالانه ۹٫۵ درصد را تجربه کرده و در کل درآمد ۲٫۲ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۳۲ به دنبال خواهد داشت.

کاربرد گسترده در صنعت ساخت و ساز و صنعت خودرو بازار نانولوله‌های کربنی را تا سال ۲۰۳۲ به رقم ۲،۲۱۵٫۵ میلیون دلار آمریکا سوق می‌دهد. این در حالی است که در سال ۲۰۲۲ این رقم ۸۹۴ میلیون دلار است. افزایش تولید محصولات الکتریکی در چین به‌عنوان یک محرک اصلی برای رشد بازار نانولوله‌های کربنی است.

خواص مفید ذاتی نانولوله‌های کربنی به رشد بازار جهانی در دوره پیش‌بینی کمک می‌کند. نانولوله‌های کربنی از آنجا که به‌عنوان تقویت‌کننده عمل می‌کنند، کاربردهای عمده‌ای در پلیمرها دارند. این موضوع باعث افزایش تقاضا برای پلیمرها می‌شود که به نوبه خود تأثیر مثبتی در بازار هدف دارند.

دولت‌ها در حال سرمایه‌گذاری بیشتر برای تشویق استفاده از نانولوله‌های کربنی هستند که انتظار می‌رود رشد بازار نانولوله‌های کربنی را تسهیل کند. علاوه بر این، استفاده از نانولوله‌های کربنی به دلیل افزایش پروژه‌های جدید تولید انرژی از طریق باد در حال افزایش است.

افزایش تقاضا برای پلیمرها در بخش الکترونیکی نیز باعث رشد بازار نانولوله‌های کربنی می‌شود. افزایش تقاضا برای پلاستیک‌های مهندسی شده تأثیر مثبتی بر رشد بازار هدف در طی سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۳۲ خواهد داشت.

خصوصیات نیمه‌هادی برتر، بازار را به سمت برنامه‌های سطح بالا سوق می‌دهد. نانولوله‌های کربنی جایگزین تراشه‌های رایانه‌ای موجود و مواد افزودنی پلاستیکی می‌شود. با توجه به ویژگی‌های مقاومت در برابر شعله، نانولوله‌های کربنی شاهد تقاضای زیادی هستند. همه این عوامل، به رشد بازار نانولوله‌های کربنی در دوره پیش‌بینی شده کمک می‌کنند.

هزینه‌های بالای محصول و افزایش نگرانی‌های سلامتی، رشد این بازار را محدود می‌کند. اما در عین حال، افزایش تقاضا برای سلول‌های خورشیدی و توربین‌های بادی چشم انداز بازار هدف را تقویت خواهد کرد. بازار نانولوله‌های کربنی در آمریکای شمالی ۲۷٫۹ ٪ از سهم بازار جهانی را در اختیار خواهد داشت. بازار نانولوله‌های کربنی اروپا حدود ۲۱٫۸ ٪ از سهم کلی بازار را تشکیل می‌دهد. در بخش کاربرد، بخش پلیمر با سرعت قابل توجهی دراین بازه زمانی رشد می‌کند.