آموزش گسترده نیروی‌انسانی مورد نیاز در زمینه فناوری‌نانو

جشن فارغ‌التحصیلی ۱۹ دانش‌آموز دبیرستانی آلبانی (AHS)، که به‌طور موفقیت‌آمیزی برنامه « NanoHigh» را گذرانده بودند، برگزار شد.

جشن فارغ‌التحصیلی ۱۹ دانش‌آموز دبیرستانی آلبانی (AHS) که به‌طور موفقیت‌آمیزی برنامه « NanoHigh» را گذرانده بودند، برگزار شد. این برنامه که در نوع خود اولین برنامه پیشگامی در یک مدرسه دولتی در سطح ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، به‌طور مشترک توسط دانشکده علوم و مهندسی نانومقیاس (CNSE) دانشگاه آلبانی و منطقه سیتی اِسکول (CSDA) برگزار شده است.

برنامه NanoHigh دربرگیرنده رشته‌های آموزشی موجود در AHS بوده که از طریق فعالیت‌های آزمایشگاهی تعاملی و عملی در مجموعه فناوری‌نانوی CNSE برگزار می‌گردد.

دانش‌آموزان مقطع AHS در سال جاری میلادی فرصت‌های منحصربه فردی برای بررسی فناوری‌های مدار از طریق الگودهی و ساخت نانومقیاس؛ کاربردهای نانوزیست‌پزشکی، شامل نوآوری در نانوپزشکی؛ فناوری‌های انرژی پاک، شامل پیل‌های خورشیدی و خازن‌های انرژی ابرظرفیت؛ و نانوالکترونیک در اختیار داشتند.

در قالب این برنامه که از ۳ سال قبل آغاز شده است، تاکنون ۶۰ دانش‌آموز AHS گواهینامه تکمیل موفقیت‌آمیز برنامه فوق را دریافت کرده‌اند. هدف از طراحی برنامه NanoHigh، ارتقای فرصت‌های شغلی دانش‌آموزان در مشاغل مربوط به علم و فناوری ‌نانو است. برنامه مذکور به‌طور مستقیم به نیازهای ملی اساسی توجه می‌کند.

طبق پیش‌بینی بنیاد ملی علوم آمریکا تا سال ۲۰۱۴ این کشور به ۲ میلیون نیروی کار در حوزه فناوری‌‌نانو نیاز دارد. در این راستا و برای رفع تقاضای فزاینده به این حجم عظیم نیروی کار، CNSE برنامه‌های متنوعی را در زمینه آموزش فناوری‌نانو اجرا می‌کند.