معرفی نقش رسانه‌ها در پیشرفت ایران در فناوری نانو

برخی از اقدامات و برنامه‌های مرتبط با اطلاع رسانی و ترویج فناوری نانو شامل موارد زیر است:

رسانه‌های عمومی
رسانه‌های عمومی کشور، به‌عنوان اصلی‌ترین منبع خبری، نقش اساسی در آموزش و اطلاع‌رسانی به عموم مردم دارا هستند. به همین منظور ستاد نانو باهدف آشناسازی مردم با این فناوری تلاش کرده تا دسترسی خبرنگاران و برنامه‌سازان رسانه‌های عمومی را به محتوای دقیق و به‌روز اخبار و همچنین محققان، فناوران و صنعتگران تسهیل نماید.

این اقدامات منجربه:
• پخش بیش از ۱۵,۷۰۰ دقیقه برنامه از شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران
• پخش بیش از ۹,۸۰۰ دقیقه برنامه از شبکه‌های صدای جمهوری اسلامی ایران
• انتشار بیش از ۱۰,۶۰۰ خبر در خبرگزاری‌های رسمی کشور
• انتشار بیش از ۱,۸۴۰ خبر در روزنامه‌های کشور، گردید.

filereader.php?p1=main_8f54838189d3e4521
روند اختصاص برنامه‌های رادیو و تلویزیون به فناوری نانو
filereader.php?p1=main_cd7ac26f683e42368
روند اختصاص محتوای خبرگزاری ها و روزنامه ها به فناوری نانو
نظر به اهمیت این موضوع، ستاد نانو همه ساله، رسانه‌های برتر فعال در حوزه فناوری نانو را رتبه‌بندی می‌کند.

اطلاع رسانی تخصصی
به روز رسانی مستمر پایگاه اینترنتی ستاد فناوری نانو با آدرس www.nano.ir که دومین سایت پربازدید فناوری نانو در جهان است.
انتشار مستمر سالانه حدود ۱۰۰۰ خبر فناوری نانو در ایران و جهان

انتشار پیاپی ۲۰۸ شماره ماهنامه فناوری نانو از سال ۱۳۸۰ تاکنون
filereader.php?p1=main_4425a656cb69964ff
روند انتشار اخبار در سایت ستاد فناوری نانو
filereader.php?p1=main_9a2d2584fc80e2be1