نسل نانو؛ مسابقه‌ای برای دانش‌آموزان

بنیاد ملی علوم (NSF) و پیشگامی ملی فناوری نانو (NNI) در آمریکا، مسابقه‌ای برای دانش آموزان طراحی کرده اند نا زمینه‌ی بروز خلاقیت‌های آنها در زمینه فناوری نانو را فراهم سازند.

این مسابقه با عنوان “نسل نانو؛ علوم کوچک، قهرمانان بزرگ” از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان دعوت کرده است تا ایده‌های اصلی خود را برای یک قهرمان که از فناوری‌ نانو در وسایل خاصی نظیر خودرو، لباس یا سلاح استفاده می‌کند، ارائه کنند. مسابقه نسل نانو، دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا زمانی که به وسایل قهرمان خود فکر می‌کنند، افکار بزرگی داشته باشند.

فینالیست‌های این رقابت،  این فرصت را دارند تا طرح‌های خود را در جشنواره علم و مهندسی سال ۲۰۱۶ آمریکا ارائه کرده و برای دریافت جایزه نقدی با یکدیگر رقابت کنند.  

به گفته میهیل روکو، مشاور ارشد علم و مهندسی بنیاد ملی علوم، «شگفتی‌های فناوری‌ نانو باعث ترغیب و افزایش تعداد دانش‌‌آموزان جوانی می‌شود که علم و مهندسی را پیگیری می‌کنند. رقابت نسل نانو، با شناسایی و جهت‌دهی علاقه‌‌مندی‌ها، این شانس را نیز به دانش‌آموزان می‌دهد تا بتوانند خلاقیت خود را در سطح ملی ارائه نمایند». 
جزییات مسابقه:
• دانش‌آموزان باید با نوشته‌های خود، ابرقهرمان و وسیله پیش‌ران فناوری‌ نانوی خود را در یک صفحه طنز، یا یک فیلم ۹۰ ثانیه‌ای ارائه کنند.
• جایزه نقدی نفر اول ۱۵۰۰ دلار، نفر دوم ۱۰۰۰ دلار و نفر سوم ۵۰۰ دلار است.
• فینالیست‌ها می‌توانند طنز یا فیلم خود را در جشنواره علم و مهندسی سال ۲۰۱۶ آمریکا نمایش دهند.

 اطلاعات بیشتر در وب سایت مسابقه به نشانی زیر موجود است: 
http://www.nsf.gov/news/special_reports/gennano/