بهبود دانسیته جریان باتری با استفاده از گرافن

یک شرکت اسپانیایی با استفاده از گرافن موفق به تولید باتری‌هایی شده که ۵ برابر بیشتر از باتری‌های یون لیتیم دانسیته جریانی دارند.

شرکت اسپانیایی گرافنانو (Graphenano) به دنبال استفاده از گرافن در ساخت باتری است. مسئولان این شرکت معتقداند که باتری‌های گرافنی می‌تواند انقلابی در صنعت باتری ایجاد کنند؛ هر چند عده‌ای در این مورد تردید دارند.
گرافنانو در حال کار روی ساخت پیل‌های پلیمری گرافنی است که در آن از لایه نازک گرافن استفاده شده است. این فناوری تابستان سال جاری ارائه خواهد شد.
مارتین مارتینز، مدیرعامل شرکت گرافنانو، می‌گوید: «این باتری می‌تواند دانسیته انرژی بالغ بر یک کیلووات در ساعت در هر کیلوگرم انرژی رهاسازی کند که این رقم ۵ برابر بیشتر از دانسیته انرژی باتری‌های یون لیتیم است، این در حالی است که هزینه ساخت هر دو باتری برابر است.
شرکت چینی “Chint” ده درصد ازسهام گرافنانو را با رقم ۲۰ میلیون دلار خریداری کند. در حال حاضر ارزش این شرکت به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.
البته برخی نیز نظر مخالف دارند. جزوز دی‌لا‌فونته، از مدیران سابق شرکت PwC که در حال حاضر در شرکت گرافنا (Graphenea) فعالیت دارد، معتقد است که گرافن موفق به بهبود نسبی در باتری‌ها شده و عملکرد این باتری‌ها نسبت به همتایان یون لیتیمی خود به طور نسبی بهبود پیدا کرده‌اند.
آندرا فراری از مدیران بخش گرافن دانشگاه کمبریج نیز در مورد انقلاب گرافنی تردید دارد. نشریه USA Today ماه گذشته در مقاله‌ای، اسپانیا را به عنوان پیشتاز توسعه گرافن معرفی کرد. در این مقاله آمده است که گرافنانو با استفاده از گرافن موفق به ایجاد ارزش افزوده در محصولات خود شده است.