سامسونگ: در استفاده از نقاط کوانتومی پیشرو هستیم

در حاشیه کنفرانس بین المللی نقاط کوانتومی، یکی از مدیران شرکت سامسونگ به ارائه جایگاه این شرکت در بخش استفاده از نقاط کوانتومی در ادوات الکترونیکی پرداخت.

در نهمین کنفرانس بین المللی نقاط کوانتومی که در جزیره جیو برگزار شد، جانگ هیوک از مدیران شرکت سامسونگ اعلام کرد که این شرکت تحقیقات خود را روی نقاط کوانتومی ادامه می‌دهد. این شرکت قصد دارد تا دامنه استفاده از نقاط کوانتومی را در نمایشگرهای خود افزایش دهد. همچنین از نقاط کوانتومی در بخش حافظه و حسگر استفاده کند. سامسونگ قصد دارد تا با استفاده از مواد پیشرفته، رقابت‌پذیری خود را در صنایع مختلف نظیر الکترونیک و نیمه‌هادی بهبود داده و همچنین بازارهای جدیدی نظیر زیست‌فناوری ایجاد کند.
هیوک می‌گوید: «با توسعه فناوری نقاط کوانتومی، نفوذ این مواد به بازار نمایشگرها افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. لازم است تحقیقات بیشتری در خصوص درک ساختار بلوری، فرآیند سنتز، بهبود کارایی و افزودن عملکردهای مختلف به این ماده انجام شود.»
جانگ یکی از محققان پیشرو در شرکت سامسونگ و رهبر تیم تحقیقاتی این شرکت در بخش فناوری‌ نقاط کوانتومی است. او یکی از افراد متخصص در بخش فناوری‌های ذخیره‌سازی و تبدیل انرژی است. جانگ معتقد است که سامسونگ با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی خود پیشرفت‌های قابل توجهی در کسب و کار تلویزیون‌ خود ایجاد خواهد کرد. او می‌گوید که سامسونگ نسل سوم تلویزیون‌های نقاط کوانتومی را سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد. این نمایشگرها دارای کارایی رنگ بالایی بوده و مصرف انرژی کمتری دارند. از نظر جانگ، فناوری نقاط کوانتومی نه تنها در تلویزیون‌ها بلکه در بخش نیمه‌هادی‌های حافظه، حسگری و زیست‌فناوری قابل استفاده خواهند بود. در بخش حسگری، نقاط کوانتومی می‌توانند منجر به تولید شناساگرهای نوری شوند که قادر به تشخیص پرتوهای مادون قرمز و فرابنفش هستند. از نقاط کوانتومی می‌توان به‌عنوان ردیاب در بدن استفاده کرد به طوری که برای رهگیری برخی داروها یا مواد زیستی از این ترکیبات استفاده می‌شود.
جانگ می‌گوید: « فناوری نقاط کوانتومی شرکت سامسونگ یک سال ونیم از دیگر رقبا جلوتر است. محصولاتی که ما با نقاط کوانتومی عاری از کادمیم می‌سازیم بسیار بهتر از محصولاتی است که دیگر شرکت‌ها با نقاط کوانتومی کادمیمی تولید می‌کنند. زمانی که رقبا قصد تولید نسل جدید محصولات را داشته باشند، سامسونگ وارد مرحله توسعه محصولات نسل بعد از آن شده‌است.»