‌‌میکروسکوپ الکترونی کرایو در فینال رقابت جایزه ادیسون

میکروسکوپ الکترونی کرایو (cryo-EM) شرکت ترموفیشرساینتیفیک موسوم به Krios G3i به فینال رقابت جایزه ادیسون در سال ۲۰۱۸ راه پیدا کرد. این میکروسکوپ برای مطالعه ساختارهای زیستی در مقیاس‌نانومتری مناسب است.

شرکت ترموفیشرساینتیفیک (Thermo Fisher Scientific) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ساخت تجهیزات است. این شرکت اخیر اعلام کرده میکروسکوپ الکترونی کرایو (cryo-EM) موسوم به Krios G3i به عنوان فینالیست در شاخه آنالیز مولکولی رقابت جایزه ادیسون انتخاب شده است.

سی‌و‌یکمین جایزه ادیسون در تاریخ یازده آوریل ۲۰۱۸ در شهر نیریورک اعطاء خواهد شد. فیتز دی‌اسمت از مدیران این شرکت می‌گوید: «Krios G3i یکی از میکروسکوپ‌های الکترونی کرایو بسیار قدرتمند در بازار است. از زمانی که این دستگاه در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد، ما همکاری نزدیکی با صنایع و دانشگاه‌ها داشته‌ایم تا این میکروسکوپ را توسعه داده و بهبود دهیم. طی سال‌های اخیر، cryo-EM انقلابی در دنیای زیست‌شناسی ساختاری ایجاد کرده و در حال پذیرش توسط صنعت داروسازی و تحقیقات دارویی است.»

در زیست‌شناسی دارویی، این میکروسکوپ برای بررسی ساز و کار مولکولی سامانه‌های زنده استفاده می‌شود.

 درک ساختار مولکولی پروتئین‌ها و ویروس‌ها، دیدگاه‌های خوبی برای شناسایی بیماری در اختیار محققان قرار می‌دهد. جایزه نوبل سال ۲۰۱۷ به یکی از دانشمندان پیشرو در این حوزه داده شد.

تمامی منتخبان جایزه ادیسون توسط کمیته راهبری جایزه ادیستون انتخاب شده و در نهایت با رای‌گیری از میان ۳۰۰۰ متخصص در حوزه‌های طراحی، توسعه، مهندسی، آموزش و بازاریابی در بخش‌های مختلف صنعت، برنده رقابت مشخص می‌شود.

ترموفیشر که یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تجهیزات شناخته می‌شود، با ۷۰ هزار کارمند در سراسر جهان، درآمد ۲۰ میلیارد دلاری دارد. ماموریت این شرکت، ارائه خدمات در بخش ایمنی و سلامت است. این شرکت محصولات مختلفی به مشتریان خود در حوزه تحقیقات علوم زنده، آنالیز مواد، بهبود تشخیص بیماری، رهایش دارو  ارائه می‌کند.