استفاده از فناوری‌نانو برای بهبود افزودنی‌های صنعت مواد غذایی

دو شرکت پالم‌کوست و راش‌نت با همکاری یکدیگر به دنبال استفاده از فناوری‌ نانو برای اثربخش‌تر کردن افزودنی‌های مبتنی بر کانابینوئیدهستند. این فناوری برای استفاده در صنعت مواد غذایی به کار گرفته می‌شود.

شرکت پالم‌کوست (Palm Coast) و راش‌نت (RushNet) اعلام کردند که با همکاری یکدیگر قصد دارند فرآیند جدیدی برای تولید محصولات خود ارائه کنند. این فناوری یک سامانه رهاسازی جدید برای کانابینوئید است که امکان جذب سریع‌تر و فعالیت ‌زیستی بهتر را برای این ماده امکان‌پذیر می‌کند.

ریچارد گولدینگ، مدیر شرکت راش‌نت، می‌گوید: « شرکت ما به دنبال استفاده از فناوری ‌نانو است تا با کمک این فناوری بتوانیم به نیاز بازار در حوزه کانابینوئید پاسخ دهیم. این دستاورد جدید موسوم به CBD Nanotization هنوز پتنت نشده و توسط دانشمندان وسترن سیرا ریسورس توسعه داده شده‌است. با این فناوری می‌توانیم ترکیبات موجود در گیاه شاهدانه را کوچک‌سازی کرده و آنها را در بسته‌های بسیار کوچک اما غلظت بالا آماده کنیم. با این کار اثربخشی کانابینوئید افزایش می‌یابد. ما قصد داریم ترکیبات موجود در گیاه‌ شاهدانه را با استفاده از این فناوری بهبود دهیم. نتیجه‌ی این کار محصولی بسیار موثر و دارای اثرات درمانی بهتر است. این کار موجب کاهش هزینه‌ها در محصولات کانابینوئید شده و سرعت اثربخشی آن روی بیماران را نیز افزایش می‌دهد.»

راش‌نت یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی مواد غذایی است که به دنبال افزایش اثربخشی افزودنی‌های مورد استفاده در محصولات خود است. این شرکت محصولات اورگانیک متعددی دارد که یکی از محصولات این شرکت، آب معدنی حاوی کانابینوئید است.

از آنجایی که تقاضا برای این روغن رو به افزایش است، شرکت‌ها به دنبال تولید کپسول برای استفاده‌ی ساده‌تر این روغن‌ها هستند. این کپسول‌ها به‌صورت افزودنی در مواد غذایی نیز استفاده می‌شوند. از مزیت‌های این روغن، نبود ترکیبات روان‌گردان موجود در شاهدانه است که با استفاده از فناوری ‌‌نانو، فرمولاسیونی پاک برای آن ارائه شده‌است.