تولیدکننده گرافن از هسته خرما، به مجمع جهانی اقتصاد پیوست

یکی از شرکت‌های مالزیایی که در حوزه تبدیل ضایعات هسته خرما به گرافن و گرافیت فعالیت دارد، به مجمع جهانی اقتصاد پیوست.

شرکت گرافجت تکنولوژیز (Graphjet Technology) اولین شرکت مالزیایی است که به مجمع جهانی اقتصاد پیوسته است.

گرافجت تکنولوژیز اولین و تنها تولیدکننده گرافن و گرافیت در جهان با استفاده از زباله‌ است که به تازگی اعلام کرده به مجمع جهانی اقتصاد (WEF) پیوسته است. WEF یک سازمان بین المللی غیر دولتی در سوئیس است. این شرکت پوسته‌های ضایعات هسته خرما را به گرافن تک لایه‌ای تبدیل می‌کند که تقاضای بالایی برای صنایع مختلف دارد.

WEF گرافجت تکنولوژیز را به‌عنوان شرکت پویا با رشد بالا می‌داند که مدل‌های جدید تجاری، فناوری‌های نوظهور و راهبردهای رشد پایدار را در انقلاب چهارم صنعتی به کار می‌گیرد.

از زمان تأسیس در سال ۱۹۷۱، WEF به دنبال ارتقاء وضعیت جهان با مشارکت در تجارت، سیاست، همکاری دانشگاهی و  تعامل با رهبران برای شکل دادن به برنامه‌های جهانی، منطقه‌ای و صنعتی است. WEF به دلیل نشست سالانه خود در داووس بسیار مشهور است و شرکت‌های بزرگ و رهبران را برای پرداختن به موضوعات مهم نگران‌کننده جهانی جمع می‌کند.

آیدین لی پینگ وی، مدیرعامل و بنیان‌گذار گرافجت تکنولوژیز گفت: «مجمع جهانی اقتصاد رهبر اندیشه جهانی در مورد موضوعات مهم مانند انتقال انرژی و کاهش انتشار کربن است که مستقیماً با مأموریت گرافجت تکنولوژیز همتراز شده است تا گرافیت و گرافنی با منبع پایدار را ارائه دهد و نوآوری‌های حوزه انرژی و برنامه‌های مشارکت خالص صفر ضروری برای مبارزه با تغییرات جهانی آب و هوا را تسریع کند. ما معتقدیم که گرافیت با انتشار کربن کم و تولید گرافن با قیمتی تا ۸۰ ٪ کمتر از تولیدکنندگان سنتی می‌توانند نوآوری را برای اقتصاد انرژی جدید تسریع کنند.»

اهداف پایداری گرافجت به طور مستقیم با مأموریت‌های WEF هماهنگ است. این شرکت که دومین تولیدکننده بزرگ در روغن هسته خرما است، فناوری تبدیل نوآورانه زباله‌های کشاورزی را به گرافن و گرافیت در اختیار دارد.

گرافجت تکنولوژیز در سال ۲۰۱۹ در مالزی به‌عنوان تولیدکننده گرافن و گرافیتی نوآورانه و دوستدار طبیعت تأسیس شد. این شرکت اولین فناوری در انتظار ثبت اختراع جهان را برای بازیافت پوسته‌های هسته خرما برای تولید گرافن تک لایه و گرافیت مصنوعی با هزینه بسیار پایین‌تر از رویکردهای سنتی را دارد.