جذب سرمایه برای تجاری‌سازی بتن تقویت‌شده با فناوری‌نانو

مسئولان شرکت Nationwide Engineering Research and Development می‌گویند که با جذب هشت میلیون پوند بودجه، مسیر برای تجاری‌سازی بتن حاوی گرافن هموارتر شده است.

شرکت تحقیقات و توسعه مهندسی در سراسر کشور (NERD)  هشت میلیون پوند (بیش از ۹٫۵ میلیون دلار) بودجه بذر جمع‌آوری کرده است. به نظر می‌رسد این بودجه برای تجاری‌سازی نوعی مصالح ساختمانی حاوی گرافن به‌نام Concretene صرف شود. این بودجه از طرف شرکت سرمایه‌گذاری LocalGlobe تأمین شده است.

NERD، با اضافه کردن یک فرمولاسیون گرافنی به فرآیند هیدراتاسیون توسعه بتن، بتن را با هدف ایجاد یک محصول قوی‌تر و پایدارتر از بتن سنتی توسعه داده است. مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند که هنگام استفاده از این بتن در پروژه‌های ساختمانی فعال، بتن به اندازه ۳۰-۵۰ ٪ قوی‌تر از بتن استاندارد بوده است.

این محصول توسط NERD و با همکاری مرکز نوآوری مهندسی گرافن دانشگاه منچستر (GEIC) ساخته شده است. این محصول در حین استفاده از منظر شرکت‌های ساختمانی مشابه بتن‌های معمولی است، به این معنی که اجرای بتن می‌تواند برای صنعت بسیار ساده باشد.

رابین هیبرد، مدیرعامل NERD گفت: «ما به‌عنوان مهندسان حرفه‌ای، می‌دانیم که صنعت ساخت و ساز چگونه از بتن استفاده می‌کند. از ابتدا مشخص بود که بتن جدید باید از نظر عملیاتی شبیه به بتن‌های معمولی باشد باشد و با دستورالعمل‌ها و استانداردهای موجود هماهنگ باشد. با استفاده از فناوری نانومواد انقلابی، که با شرکای ما در GEIC توسعه یافته است، ما توانسته‌ایم یک محصول جدید و درخشان را ایجاد کنیم.»

رابین کلین، بنیان‌گذار LocaitGlobe گفت: «گرافن پتانسیل عظیمی در سراسر صنعت ارائه می‌دهد و با این بتن، تیم‌های مهندسی و GEIC در سراسر کشور این پتانسیل را به گونه‌ای ایجاد کرده‌اند که می‌تواند زیرساخت‌های ساخت و ساز و فیزیکی را تغییر دهد.»

این شرکت می‌گوید بیش از ۵۰ مشتری در حوزه‌های حمل و نقل، ساخت و ساز، انرژی و نهادهای دولتی برای استفاده از این بتن برای پروژه‌های آینده خود ثبت‌نام کرده اند.