جذب سرمایه برای تشخیص سریع و زودهنگان سرطان با کمک نانوذرات

فرونووا (Ferronova) اعلام کرد که ۱۱ میلیون دلار برای پیشرفت پلت‌فرم نانوذرات این شرکت برای کمک به جراحان برای یافتن دقیق‌تر سلول‌های بدخیم در هنگام درمان تومورهای دستگاه گوارش و مغزی، تأمین کرده است.

دکتر جان پارکر، از مدیران فرونووا گفت:«سرمایه‌گذاری بین‌المللی شرکت رنیو فارماکیوتیکالز (Renew Pharmaceuticals) و سرمایه‌گذاران موجود و کمک هزینه CRC-P یک بستر قوی برای تسریع در آزمایش‌های مربوط به سرطان‌های دستگاه گوارش و مغز ایجاد کرده است.»

وی افزود: «تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که از هر دو نفر یک نفر در طول زندگی خود به سرطان مبتلا می‌شوند و به لطف فناوری‌های جدید، برنامه‌های آگاهی و غربالگری سرطان‌ها زودتر تشخیص داده می‌شوند. بهبود در تصویربرداری دقیق، جراحی و درمان اکنون برای بهبود نتایج بلند مدت ضروری است. استرالیا یک رکورد قوی در توسعه راه حل‌های پزشکی داشته و معتقدم که فرونووا این توانایی را دارد که در این زمینه یک تغییردهنده بازی باشد.»

پارکر گفت: «ما از استقبال رنیو فارماکیوتیکالز برای سرمایه‌گذاری خوشحالیم. آن‌ها یک رهبر جهانی در تهیه عوامل کنتراست مبتنی بر رنگ برای جراحی سرطان هستند و این همکاری به ما کمک می‌کند تا برنامه آزمایشی خود را پیشرفت دهیم و در نهایت محصولات خود را در کشورهای مختلف توزیع کنیم.»

استوارت بارتلت، مدیرعامل فرونووا گفت: «افزایش سرمایه در یک محیط چالش برانگیز و برنده شدن برای جذب کمک هزینه CRC-P اعتبار بیشتری برای فناوری فرونووا به ارمغان می‌آورد. عمل جراحی تنها درمان برای اکثر سرطان‌های تومور جامد است، وقتی که آن‌ها به تومور اولیه و غدد لنفاوی مجاور محدود می‌شوند جراحی بهترین نتیجه را دارد. پلت‌فرم اختصاصی نانوذرات آهن اکسید فرونووا و رنگ مادون قرمز Verdye (Indocyanine Green) با موفقیت در آزمایش‌های انسانی در بیمارستان رویال آدلاید، استرالیا با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته است. این بودجه جدید برای گسترش برنامه آزمایشی سرطان‌های مغز و معده اعمال می‌شود.»

دکلان کاسلز، مدیر عامل رنیو فارماکیوتیکالز، گفت که رویکرد فرونووا برای پرداختن به چالش برانگیزترین سرطان‌های دستگاه گوارش و مغز یکی از عناصری است که باعث  سرمایه گذاری جدید ما در این شرکت شده است.»

این شرکت از نوعی نانوذرات فلورسانس مغناطیسی هیبریدی هوشمند استفاده می‌کند که توسط محققان دانشگاه استرالیای جنوبی، دانشگاه نیوساوث‌ولز، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ولینگتون و دانشگاه ویکتوریا ساخته شده است. شرکت فرونووا ضعف موجود در فناوری‌های تصویربرداری پزشکی موجود نظیر MRI، CT و PET را هدف قرار داده است. این تجهیزات زمانی که تومور به حدی رشد کرده باشد که ابعاد آن به ۲ تا ۳ میلی‌متر برسد، می‌توانند وجود تومور سرطانی را گزارش کنند. زمانی که سرطان در مراحل اولیه باشد، با این روش‌ها نمی‌توان سرطان را تشخیص داد؛ اما داده‌های مربوط به آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد که حدود ۲۵ درصد از بیماران مبتلا به سرطان در مراحل اولیه بوده که این فناوری‌ها قادر به تشخیص آن نیستند.