ادغام دو شرکت برای توسعه مواد نانویی مورد استفاده در باتری

دو شرکت هانی‌کامب باتری و نوبیا برند اینترنشنال با ادغام در یکدیگر به دنبال تقویت توانمندی‌های خود در حوزه باتری هستند.

شرکت هانی‌کامب باتری (Honeycomb Battery) متعلق به گروه جهانی گرافن (Global Graphene Group (G3)) با یکی از شرکت‌های گروه SPAC در معامله ای به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیون دلار ادغام می‌شود.

گروه جهانی گرافن اعلام کرد که هانی‌کامب باتری در یک شرکت دیگر به نام نوبیا برند اینترنشنال (Nubia Brand International Corp.) متعلق به SPAC در معامله‌ای به ارزش ۹۲۵ میلیون دلار ادغام شده است. ارزش فعلی نوبیا ۷۰۰ میلیون دلار است و به دنبال هانی‌کامب باتری به یک شرکت عمومی تبدیل می‌شود که در NASDAQ معامله می‌شود و حدود ۱۱۸ میلیون دلار نقدینگی دارد.

هانی‌کامب باتری چندین فن‌آوری باتری نسل بعدی را ایجاد کرده که شامل باتری‌های لیتیم-فلزی، باتری‌های LI-S، مواد کاتدی تقویت شده با گرافن و مواد آندی سیلیکونی است. این شرکت همچنین فناوری باتری حالت جامد ایجاد کرده است. هانی‌کامب باتری قصد دارد از درآمد حاصل از معامله پیشنهادی برای گسترش قابلیت تولید و تحقیق خود استفاده کند.

دو سال قبل، گروه جهانی گرافن برای تولید محصول خود موسوم به Gi-PW-B050 اقدام به دریافت گواهینامه از REACH کرده است. این ماده از خانواده اکسید گرافن بوده که تک لایه و با مقدار بسیار کم اکسیژن در سطح خود، مساحت سطحی بالایی ایجاد می‌کند. REACH واحد مقررات اتحادیه اروپا است که به‌منظور ارتقا سلامت انسان و محیط‌زیست در برابر خطرات ناشی از مواد شیمیایی ایجاد شده است. این واحد به افزایش رقابت‌پذیری در صنعت مواد شیمیایی اتحادیه اروپا کمک نموده و در تلاش است روش‌های جایگزین برای ارزیابی مواد شیمیایی خطرناک در اتحادیه اروپا ارائه شود تا با این کار میزان آزمایش روی حیوانات در این قاره کاهش یابد. REACH روش‌هایی را برای جمع‌آوری اطلاعات درباره ارزیابی خواص و ویژگی‌های مواد خطرناک ارائه می‌دهد.