بازار نانوذرات لیپیدی تا سال ۲۰۳۳ به ۳،۱۷۵٫۵ میلیون دلار می‌رسد

در سال ۲۰۲۳، پیش بینی می‌شود بازار جهانی نانوذرات لیپید ۸۸۷٫۲ میلیون دلار ارزش داشته باشد. با افزایش نگرانی‌ها در مورد مکمل‌های غذایی در نتیجه شیوع کرونا و افزایش مصرف مکمل‌ها پیش‌بینی می‌شود که بازار این حوزه در بازه زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۳ رشد ترکیبی سالانه ۱۳٫۶ درصد را تجربه کند و به رقم ۳۱۷۵٫۵ میلیون دلار برسد.

افزایش سریع جمعیت در مناطقی مانند آسیا، اقیانوس آرام، اروپا و آمریکای شمالی یکی از عواملی است که  پیش بینی می‌شود در تقاضا برای محصولاتی مانند حوزه داروسازی و مراقبت‌های بهداشتی، مکمل‌های غذایی، نوشیدنی‌ها، مراقبت‌های شخصی تاثیرگذار باشد. محتوای بالای امگا ۳ و امگا ۶ در لیپیدها عامل اصلی استفاده قابل توجه از آنها در محصولات غذایی و نوشیدنی است.

علاوه بر این، افزایش قیمت جهانی اسیدهای چرب و سایر مواد اولیه به عنوان مانعی برای رشد بازار در سطح جهان عمل می‌کند. این نوسانات قیمت پیامدهای تأثیر کرونا و درگیری ژئوپلیتیکی اروپا است. در آمریکای شمالی ، قیمت اسیدهای چرب در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به دلیل کاهش تقاضا برای اسیدهای چرب در بخش مراقبت‌های شخصی، آرایشی و مواد غذایی در نوسان بوده است. علاوه بر این، تولید کنندگان اسیدهای چرب آمریکایی مجبور بودند از کشورهای آسیایی نیاز خود را تأمین شوند.

با این حال، بازیگران بازار روی تحقیق و توسعه تمرکز می‌کنند و پیشرفت‌های جدیدی را در فناوری نانوذرات لیپید ارائه می دهند که به نوبه خود پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک فرصت های پرسود برای بازار ایجاد کند.

عواملی مانند افزایش تقاضا برای داروها به دلیل شیوع بالای سرطان، بیماری‌های مزمن و همچنین تمرکز فزاینده بر بهزیستی جسمی پیش بینی می‌شود که فروش لیپیدهای دارویی را در این بازه زمانی برانگیزد.

پیشرفت‌ها راه‌های پرسود را برای گسترش بازار در ترکیبات نانوذرات لیپیدی برای تحویل سیستمیک داخل بدن mRNA ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، طبق گزارش موسسه ملی سرطان (NCI)، تا سال ۲۰۳۰، سالانه ۲۳٫۶ میلیون نمونه جدید از سرطان وجود خواهد داشت که آن را به یکی از مهمترین دلایل مرگ در جهان تبدیل می‌کند.

شرکت‌های اصلی تولید کننده در بازار نانوذرات لیپیدی به منظور رسیدگی به برخی از چالش‌های پزشکی، بر روی داروهای مبتنی بر نانوذرات لیپیدی تمرکز دارند. آنها برای ایجاد تأسیسات جدید تولید لیپیدها روی همکاری با سازمان‌های دولتی تمرکز می‌کنند. این امر منجر به افزایش تقاضا برای نانومواد و حامل‌های مبتنی بر لیپیدها در سطح جهان شده است.

پیش بینی می‌شود بازیکنان اصلی سرمایه‌گذاری بالایی برای فعالیت‌های توسعه محصول داشته باشند و رویکرد آنها در جهت تقویت تجارت از طریق راه اندازی محصول و خرید رشد بازار جهانی لیپیدهای دارویی را در سال‌های آینده ایجاد می‌کند.