امارات با بریتانیا برای تجاری‌سازی گرافن همکاری می‌کند

یک شرکت مستقر در منچستر با صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ امارات متحده عربی معامله‌ای یک میلیارد دلاری انجام داده است که هدف از آن استفاده از گرافن برای کاهش انتشار جهانی CO2 است. این مشارکت یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌ها برای تجاری‌سازی گرافن خواهد بود.

این سرمایه گذاری جدید با استفاده از مواد پیشرفته، محصولات برتر و سازگار با محیط زیست را توسعه می‌دهد، از جمله بتنی که با گرافن تقویت شده و به سیمان یا آب احتیاج ندارد و در نهایت محصولی با قابلیت بازیافت ارائه می‌دهد.

ولید اللی، مدیر اجرایی کوازار گفت: «این شرکت جدید در حوزه گرافن، در ساخت بتن سازگار با محیط زیست و سایر محصولات رهبری جهانی خواهد داشت. ما خوشحالیم که کوازار می‌تواند نقش فعالی در کمک به تحقق اهداف امارات متحده عربی تا سال ۲۰۳۰ داشته باشد.»

در همین حال، دکتر ویوک کونچری، مدیر اجرایی GIM گفت: “«ما مفتخریم که با کوازار در ارتباط هستیم تا بتوانیم یک تیم قدرتمند کلاس جهانی را جمع کنیم تا فرصتی برای استقرار گسترده فناوری‌های مبتنی بر گرافن خود فراهم کند.»

گرافن برای اولین بار در دانشگاه منچستر حدود بیست سال پیش به دنیا معرفی شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. آندره گیم و کنستانتین نووسلوف، در سال ۲۰۱۰ جایزه نوبل فیزیک را برای توسعه گرافن به دست آوردند.

جیمز بیکر می‌گوید: «این توافق نامه میان مرکز نوآوری‌های گرافن منچستر و کوازار یک لحظه مهم برای تجاری‌سازی گرافن است زیرا اعتماد زیاد جامعه علمی به پتانسیل این ماده پیشرفته را نشان می‌دهد تا به انتقال ما به دنیای خالص صفر کربن کمک کند.»