چه شرکت‌های ایرانی «خدمات الکتروریسندگی نانوالیاف» ارائه می‌دهند؟

در مسیر توسعه محصول، برخی شرکت‌ها و کارآفرینان نیاز به دریافت خدمات الکتروریسندگی دارند. همچنین در برخی از فعالیت‌های پژوهشی، نیاز به الکتروریسی نانوالیاف روی بسترهای مختلف وجود دارد. از آنجایی که خرید تجهیزات الکتروریسی برای همه شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی مقدور نیست، از این رو برخی از شرکت‌ها اقدام به ارائه خدمات الکتروریسی می‌کنند.

شرکت مهندسی پزشکی توسن تجهیز  که در حوزه طراحی و ساخت لوازم و تجهیزات بیمارستان‌ها، پزشکی و دندانپزشکی و آزمایشگاهی فعالیت دارد، علاوه بر ارائه این خدمات، به متقاضیان حوزه الکتروریسی، خدمات الکتروریسی نانوالیاف PAN و خدمات الکتروریسی نانوالیاف پلی‌آمید ارائه می‌دهد. این شرکت در راستای رسالت خود در بخش سلامت، لایه اسپان‌باند پوشش داده شده با نانوالیاف پلیمری جهت بهبود راندمان حذف ذرات معلق از جریان هوا تولید و عرضه می‌کند. این لایه اسپان با داشتن ویژگی‌هایی نظیر ضدآب، آنتی‌باکتریال و ضداشعه فرابنفش بودن، برای تولید ماسک تنفسی ایده‌آل است.

شرکت نانو فناوران خاور که در بخش فیلترهای صنعتی فعالیت دارد، نیز خدمات الکتروریسی ارائه می‌دهد. این شرکت که یکی از تولیدکنندگان ماسک نانوسوپاپ‌دار است، خدمات الکترورسی نانوالیاف روی کاغذ فیلتر ارائه می‌دهد. تجهیزات این شرکت امکان ایجاد نانوالیاف PAN روی کاغذ فیلتر را نیز دارند.

شرکت فناوری نانو ساختار آسیا یکی از شرکت‌های با سابقه در بخش تولید تجهیزات الکتروریسی است که همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و نیز مراکز تحقیق و توسعه صنایع دارد. خدمات و مشاوره‌های مرتبط با تحقیق و توسعه در حوزه تولید انواع نانوالیاف از مواد پلیمری و سرامیکی، خدمات و مشاوره‌های مرتبط با طراحی، ساخت و توسعه تجهیزات و فرآیندهای الکتروریسی و الکترواسپری در مقیاس‌های آزمایشگاهی و صنعتی بخشی از خدمات شرکت فناوری نانو ساختار آسیا در حوزه الکتروریسی است. شرکت اطلس سازه آریا از زیرمجموعه‌های شرکت فناوری نانوساختار آسیا پیشروترین گروه صنعتی در زمینه تولید دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی تمام‌اتوماتیک الکتروریسی و نیز خطوط نیمه‌صنعتی و صنعتی تولید انبوه نانوالیاف پلیمری، سرامیکی، و کامپوزیتی در ایران و منطقه خاورمیانه است.

شرکت فن‌آوران تجهیزات نانوآزما از دیگر فعالان حوزه الکتروریسی است که به‌طور تخصصی در زمینه فرآیندهای الکتروریسی، نانوالیاف پلیمری، نانوالیاف غیر پلیمری فعالیت دارد. این شرکت در بخش الکتروریسی صنعتی، نیمه‌صنعتی و آزمایشگاهی خدمات قابل توجهی به بازار ارائه می‌کند.

یکی از با سابقه‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات الکتروریسی، شرکت فناوران نانو مقیاس است که انواع تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی تولید نانوالیاف را به بازار عرضه می‌کند. دریافت خدمات الکتروریسی از این شرکت نیز امکان‌پذیر است.

شرکت زیست فناوران بافت همانندساز مانا در بخش خدمات الکتروریسی نانوالیاف PAN جهت تولید محصولات حوزه فیلتراسیون هوا فعالیت دارد. شرکت‌ها و گروه‌های تحقیقاتی که به دنبال لایه‌نشانی نانوالیاف روی سطح مختلف برای توسعه محصولات فیلتراسیون هوا هستند می‌توانند از خدمات این شرکت بهره‌مند شوند. شرکت پارت هو اسپاس نیز در بخش خدمات الکتروریسی نانوالیاف پلی‌آمید فعالیت دارد.

در مجموع، با توجه به تولید تجهیزات الکتروریسی نانوالیاف در کشور، مراکز مختلفی برای ارائه خدمات در این بخش وجود دارد که به شرکت‌های توسعه‌دهنده محصول به ویژه در بخش فیلتر هوا، فیلتر نیروگاهی، فیلتر صنعتی و ماسک تنفسی خدمات ارائه می‌کنند و نیاز به خرید این تجهیزات را برای مقاصد توسعه محصول و پژوهشی به حداقل می‌رسانند.