توسعه آبگرم‌کن کم‌مصرف که حاوی جوهر نانویی است

شرکت هایدال در حال اجرای پروژه‌ای است که به ساخت آب‌گرمکن کم مصرف منجر می‌شود. در این آب‌گرمکن از جوهر گرافنی عامل‌دار استفاده می‌شود.

شرکت هایدال (Haydale) از تکمیل مراحل یک و دو پروژه سه مرحله‌ای خبر داد که به توسعه آب گرمکن کم مصرف با همکاری کادنت گاز (Cadent Gas) اختصاص دارد. هایدال  گفت که این پروژه برای اولین بار در فوریه ۲۰۲۲ اعلام رسمی شد و هدف آن رسیدگی به چالش ارائه راه‌حل گرمایش آب با مصرف انرژی کم است که در هنگام وقفه در تامین گاز، به ویژه برای مشتریان آسیب‌پذیر مانند افراد مسن یا معلول قابل استفاده است.

در مرحله اول، هایدال گفت که چهار سناریوی خاص و دقیق را شناسایی کرده است که در آن گرمکن‌های مبتنی بر جوهر گرافنی می‌توانند به طور موثر در سراسر شبکه کادنت مورد استفاده قرار گیرند. مرحله اولیه به ایجاد پایه و اساس کار توسعه بعدی کمک می‌کند. نمونه اولیه محصول حاوی جوهر گرافن عامل‌دار شرکت هایدال است که روی صفحات گرمکن انعطاف‌پذیر چاپ می‌شود. این محصول در ادامه در یک واحد قابل حمل چاپ سه‌بعدی عایق‌بندی شده، قرار می‌گیرد.

هیئت‌مدیره شرکت هایدال گفت که این نمونه اولیه ظرفیت گرم کردن ۵ لیتر آب را دارد که روی کابینت آشپزخانه قرار می‌گیرد. برق از طریق یک باتری قابل شارژ تامین می‌شود و سیستم را کارآمد و پایدار می کند. مرحله نهایی پروژه، به اصلاح نمونه اولیه می‌پردازد که آن را به گونه‌ای بهبود دهد که بتوان از آن در یک محیط عملیاتی، از جمله حمام استفاده کرد. در صورت موفقیت این مراحل، پروژه پتانسیل این را دارد که طی مراحل بعدی به سمت یک محصول آماده عرضه به بازار برود.

امرسون واتورث از مدیران بخش فروش هایدال می‌گوید: «ما مشتاقانه منتظر مرحله سوم توسعه این آبگرمکن هستیم. فرصت اصلاح یک محصول که از قبل به شکل خوبی طراحی شده، به ما فرصت بیشتری برای افزودن ویژگی‌های مشتری پسند می‌دهد.»