تولید صنعتی نانوذرات لیپیدی در چین برای پشتیبانی از تولید دارو و واکسن نانویی

شرکت ووشی اس‌تی‌ای با راه‌اندازی خط تولید مواد تزریقی به شکل خودکار، توانمندی خود را در حوزه دارو ارتقاء می‌دهد. این شرکت همچنین خط تولید نانوذرات لیپیدی را دارد که می‌تواند از تولید صنعتی مواد دارویی و واکسن‌های دارای نانوذرات لیپیدی در چین و دیگر کشورها پشتیبانی کند.

شرکت ووشی اس‌تی‌ای (Wuxi STA) خط تولید ادوات تزریق استریل خود را راه‌اندازی کرد. این خط تولید به صورت خودکار بوده و در شهر ووشی چین واقع شده است. این خط تولید ظرفیت تولید سالانه ۱۲ میلیون واحد را داشته که می‌تواند استاندارد حد میزان انتشار ترکیبات شیمیایی خطرناک را به کمتر از ۱۰ نانوگرم بر متر مکعب برساند. این خط تولید کاملا ایزوله بوده و ادوات پرکننده آن نیز به صورت خودکار عمل می‌کنند. طراحی این خط تولید به گونه‌ای است که به کمترین دخالت انسانی نیاز بوده و مانع از آلودگی‌های محیطی و انسانی می‌شود. همچنین کنترل کیفیت محصولات استریل را تضمین می‌کند.

سایت محصولات دارویی شرکت ووشی اس‌تی‌ای در حال حاضر دارای دو خط تولید استریل کاملاً خودکار است که ظرفیت تولید سالانه آن ۲ میلیون و ۱۰ میلیون واحد است. این خطوط از اشکال مختلف، از جمله ویال‌های مایع و لیوفیلیزه، سرنگ‌های از پیش پر شده و کارتریج پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، پلت‌فرم نانوذرات لیپید استریل این شرکت همچنین در سایت ووشی فعالیت خود را آغاز کرده است. این خط تولید با ظرفیت تولید دسته‌ای از ۱۰ تا ۵۰ لیتر، از توسعه روش‌های فرمولاسیون  جدید، به ویژه نامزدهای دارویی مبتنی بر الیگونوکلئوتید پشتیبانی می‌کند.

تا سال ۲۰۲۴، شرکت ووشی اس‌تی‌ای قصد دارد دو خط تولید تزریقی دیگر را در همان سایت اضافه کند و این خط تولیدها در Couvet سوئیس و در سایت Middletown در آمریکا راه‌اندازی می‌شود.

مینزانگ چن مدیرعامل شرکت ووشی اس‌تی‌ای گفت: «من هیجان‌زده‌ام که R&D و پلت‌فرم تولید ما به نقطه عطف قابل توجهی دیگر رسیده است. در رفع نیازهای رو به رشد داروهای با قدرت بالا، شرکت ووشی اس‌تی‌ای به‌عنوان یک نوآور به تقویت قابلیت‌های پلت‌فرم CRDMO ادامه خواهد داد.»