با حضور رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، نمایشگاه نانو افتتاح شد

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو با عنوان Irannano ۲۰۲۳ امروز شنبه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با برپایی ۱۳۰ غرفه آغاز بکار کرد، در این مراسم که امروز با حضور سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس‌، مرضیه حق‌جو رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی‌فر معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد‌، طیف گسترده‌ای از نقش‌آفرینان تولید علم تا توسعه بازار فناوری نانو و میکرو با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به مدت سه روز حضور فعال خواهند داشت.

امسال نمایشگاه میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، نهادهای سرمایه‌گذاری و تامین مالی، نهادهای ترویج و توسعه علم و فناوری نانو، ستادهای توسعه فناوری‌های راهبردی، دانشگاهیان، فعالان فناور و نمایندگانی از کشورهای مختلف خواهد بود و زمینه را برای توسعه همکاری‌ها و تعاملات فناورانه در این حوزه، ترویج و فرهنگ‌سازی، توسعه بازار و راهکارهای توسعه کاربردی‌سازی این حوزه را فراهم خواهد کرد.

در این دوره از نمایشگاه سالن‌های خلیج فارس و ملل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، میزبان ۱۳۰ غرفه از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، نهادهای حمایتی و ترویجی علمی و فناوری نانو هستند که دستاوردها، توانمندی‌های و برنامه‌های آینده خود را ارائه می کنند.بیش از ۹۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور، پایگاه‌های صادراتی، ۱۲ نهاد ترویجی علم و فناوری نانو و همچنین شرکت‌های توانمند حوزه آزمایشگاهی در کنار شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و باشگاه دانش‌آموزی نانوفناوری حضور دارند. امسال غرفه‌های معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، معاونت توسعه فناوری‌های راهبردی ستاد توسعه فناوری کوانتوم و اپتیک نیز حضور دارند و به معرفی برنامه‌ها و دستاوردهایشان می‌پردازند. مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و کریدور فناوری تا بازار از دیگر ارائه‌کنندگان حاضر در این دوره از نمایشگاه هستند.

برگزاری نشست‌های کسب و کار، پنل‌های تخصصی، برنامه تور دانشجویی با حضور دانشجویان خارجی مقیم ایران و دانشجویان داخل از دیگر برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه ایران‌نانو است.۳۰ طرح استارتاپی در غرفه استارتاپ‌ها و ۱۰ طرح بدیع که مالکیت فکری آنها حفظ شده و قابلیت عرضه به بازارهای بین‌المللی را دارند در سه روز برپایی نمایشگاه معرفی می‌شود. امسال علاوه بر شرکت‌های توانمند و فعال حوزه نانوفناوری، شش شرکت فعال در حوزه میکرو‌ حضور دارند. حوزه‌های ساختمان، نانوپوشش، تجهیزات آزمایشگاهی، ماشین‌آلات صنعتی، تولید مواد و کاتالیست برخی از محورهای محصولات ارائه شده در این دوره از نمایشگاه است. در برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این نمایشگاه، روز اول به افتتاحیه و برگزاری نشست‌های کسب و کار، روز دوم به سفرای کشورهای خارجی برای آشنایی با فرصت‌های همکاری در حوزه نانو و روز سوم به آیین رونمایی از هفت محصول فناورانه جدید و انعقاد قراردادهای همکاری فناورانه اختصاص داده شده است. گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو (Iran Nano ۲۰۲۳) از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۶ آبان‌ماه سال جاری به همت ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برقرار خواهد بود.