با فناوری‌نانو، درکمتر از یک دقیقه‌، صندلی خودرو گرم می‌شود

شرکت رویال توسعه پایدار انواع گرمکن‌های صندلی و آیینه حمام تولید و به بازار عرضه می‌کند. این شرکت آخرین دستاوردهای خود را در چهاردهمین نمایشگاه فناوری‌نانو، طبقه همکف سالن خلیج‌فارس عرضه می‌کند. از علاقه‌مندان برای بازدید از این غرفه دعوت به عمل می‌آید.

امروزه گرمکن‌های صندلی به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر امکانات خودرو شناخته می‌شود. در گذشته از المنت برای گرم‌کردن استفاده می‌شد اما به دلیل عمر کم، فناوری‌های نوین برای تولید گرمکن‌ها استفاده می‌شود. ظهور الکترونیک چاپی موجب شده تا بتوان از پارچه‌های مزین به جوهرهای نانویی برای تولید گرمکن استفاده کرد. در این فناوری مدارها به راحتی روی صندلی خودرو قرار می گیرد. مزیت این روش، عدم نیاز به کنترل‌کننده دما، دوام‌بالاتر، وزن کم و قابلیت قطع خودکار است.
شرکت رویال توسعه پایدار از نانوذرات برای تولید این محصولات استفاده می‌کند. از جمله ویژگی های جالب توجه این محصول می‌توان به قابلیت انتخاب سطوح دمایی مختلف، احساس گرما در کمتر از یک دقیقه، وزن بسیار کم، توان مصرفی اندک، پراکندگی یکنواخت گرما و عدم وجود نقاط داغ، قابلیت شستشو و امکان استفاده از ولتاژ ۱۲ ولت است.
از سوی دیگر در این فناوری امکان کاهش ضخامت وجود داشته و می‌توان از آن در آیینه‌های حمام نیز استفاده کرد. این فناوری منجر به مه‌زدایی از آیینه حمام شده و می‌توان بخار و تعریق را به حداقل رساند.
در حال حاضر امکان چاپ انواع مدارات چاپی و انعطاف‌پذیر، RFID تگ‌ها، گرمکن‌های انعطاف‌پذیر، حسگرهای انعطاف‌پذیر به همراه قابلیت تحقیق و توسعه روی سایر کاربردهای حوزه الکترونیک چاپی توسط این دستگاه، وجود دارد. با بومی‌سازی دانش ساخت این دستگاه، هم اکنون قابلیت ساخت و ارائه تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی به منظور تولید انواع محصولات تجاری حوزه الکترونیک چاپی در کشور میسر شده است.