فعالیت خانه‌های نوآوری و فناوری ایران در چهاردهمین نمایشگاه نانو

امسال برای نخستین بار ۷ خانه نوآوری و فناوری ایران فعال در کشورهای جهان در چهاردهمین دوره نمایشگاه فناوری نانو حضور یافته، خدمات و فعالیت‌ها خود را به شرکت‌های نانویی ارائه می‌دهند.

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از انواع واسطه‌های صادراتی، مراکز و خانه‌های نوآوری ایران است.

این بخش‌ها در چند سال گذشته تحت حمایت مراکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در کشورهای مختلف دنیا با هدف توسعه صادرات و دستیابی به بازارهای جهانی راه‌اندازی شد‌ه‌اند.

در این دوره از نمایشگاه فناوری نانو نمایندگانی از  ۷ خانه نوآوری و فناوری از کشورهای چین، کنیا، روسیه، عراق، ترکیه، ازبکستان و تهران حضور یافته تا به سوالات شرکت‌های نانویی پاسخ دهند و در جهت توسعه فعالیت آنها در خارج از کشور و توسعه بازارهای صادراتی این شرکت‌ها کمک کنند.

این مراکز خدمات گوناگونی را ارائه می‌دهند و به دستورالعمل‌های آیین‌نامه صادراتی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری جهت ورود به بازارهای بین‌المللی دسترسی دارند، ارائه فضای کار اختصاصی و اشتراکی، نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات، توسعه صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، شناسایی فرصت‌های همکاری علمی، فناوری و صنعتی، برگزاری پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های معتبر، ارائه دستورالعمل‌های صادراتی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ازجمله خدماتی است که از سوی خانه‌های نوآوری و فناوری ایران مستقر در کشورها ارائه می‌شود.

گفتنی است چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو از ۱۳تا ۱۶ آبان ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، خانه‌های نوآوری و فناوری در سالن ملل در غرفه ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو مستقر هستند.