شرکت برج و بارو فارس: اکسیدگرافن در مقیاس صنعتی تولید می‌کنیم

یوسف امرالهی، مدیرعامل شرکت برج و بارو فارس از تولید مشتقات گرافنی نظیر اکسید گرافن در مقیاس صنعتی در این شرکت خبر داد. به گفته ایشان با ظرفیت تولید ۴۰ کیلوگرم اکسیدگرافن در ماه، امکان تامین نیاز بازار داخلی وجود دارد.

دکتر امرالهی گفت: «در حال حاضر از اکسیدگرافن تولید شده در رنگ‌های ضدخوردگی و ضدخزه استفاده می‌شود. همچنین‌ رنگ‌هایی تولید می‌کنیم که به‌دلیل وجود اکسید گرافن دارای خواص ضداسیدی است. با کشتیرانی برای استفاده از این رنگ‌ها وارد مذاکره شده‌ایم چرا که این رنگ‌های ضدخزه دوام بالایی دارد به‌طوری‌که رنگ‌های معمولی ۶ ماه دوام دارند در حالی این رنگ‌های نانویی تا دو سال دوام دارند. با شرکت‌های خودروسازی برای استفاده از محصولات نانویی به ویژه شوینده‌های نانویی گفتگوهایی داشتیم که احتمالا در آینده نزدیک این رایزنی‌ها به عقد قرارداد منجر شود.»

مدیرعامل شرکت برج و بارو فارس گفت: «اکسیدگرافنی که تولید می‌کنیم می‌تواند استحکام مکانیکی محصولات مختلف را افزایش داده و حتی وزن نهایی محصول را کاهش دهد. همچنین انعطاف‌پذیری و زیست‌سازگار را نیز بهبود می‌دهد. این ماده دارای کاربردهای زیادی در صنایع دارویی، دندانپزشکی، انرژی و دفاعی است. همچنین در سامانه‌های جاذب و فیلترها نیز می‌توان از آن استفاده کرد.»

وی گفت: «از شرکت‌هایی که به دنبال توسعه محصولات و ارتقاء ویژگی‌ محصولات‌شان هستند درخواست می‌کنم از ترکیبات گرافنی به‌عنوان افزودنی استفاده کنند. ما آماده همکاری با آنها برای توسعه محصول هستیم.»

شرکت برج و بارو فارس در چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو حضور داشته و علاقه‌مندان می‌توانند از غرفه این شرکت در سالن خلیج فارس بازدید کنند.