توسعه همکاری و انتقال فناوری نانو یکی از محورهای اصلی در گفت و گوهای بین‌المللی ایران است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه ستاد نانو یکی از ستادهای پیشرو است گفت: توسعه همکاری در صنعت نانو و انتقال فناوری نانو محور اصلی در همه گفت‌وگوهای بین‌المللی است.

به گزارش ستاد نانو، در سومین روز از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی ضمن بازدید از نمایشگاه در جمع خبرنگاران افزود: ستاد نانو با تمام توان به‌عنوان یکی از ستادهای پیشرو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حرکت است.

وی بیان کرد: برنامه توسعه ارتباطات بین‌المللی، تجاری‌سازی و اقتصادی کردن دستاوردهای علمی و فناوری از مهمترین برنامه‌های ستاد نانو است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: امروز در جلسه رونمایی شاهد این بودیم که چندین محصول فناورانه نانویی با تکنولوژی بالا صنعتی شده و منجر به‌عنوان قرارداد شده است.

وی گفت: صنعت نانو در کشور به طور جدی در حال شکل‌گیری به‌عنوان یک صنعت و یک صنعت قدرتمندکننده توان کشور در تحولات بین‌المللی در حال ایفای نقش است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد: به‌عنوان یکی از محورهای اصلی همه گفت‌وگوهای بین‌المللی ما با همه کشورهای دوست و مورد نظر، توسعه همکارها در صنعت نانو و انتقال فناوری نانو هستیم.

وی با اشاره به برگزاری پرشور نمایشگاه امسال افزود: امسال شاهد حضور ستادهای دیگر توسعه فناوری از جمله ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک، فناوری‌های زیستی و شناختی هم هستیم و این حضور و شناخت موجب خواهد شد که سال آینده شاهد جهش فناورانه در همه حوزه‌ها باشیم.

دهقانی همچنین در خصوص وضعیت استیجاری کارخانه نوآوری آزادی گفت: پیگیر مسایل مرتبط با آن هستیم و خبرهای خوبی خواهیم داشت.