تنور داغ پرسش‌ و پاسخ در غرفه بنیاد ملی علم ایران/ از فعالان صنعتی تا دانشگاهیان، مهمان امروز غرفه بنیاد ملی علم ایران

غرفه بنیاد ملی علم ایران در سومین روز برگزاری نمایشگاه فناوری نانو، آن هم در روزی که سفر پاییز به نیمه راه خود رسیده است، شلوغ‌ترین روز را نسبت به دو روز گذشته داشته است.

تنور پرسش و پاسخ در این غرفه داغ داغ بود و مسئولان و محققان و پژوهشگران رفت و آمد زیادی داشتند.

حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه و دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در نمایشگاه نانو و بازدید از مجموعه غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه، پای بازدیدکنندگان زیادی را به نمایشگاه بین‌المللی باز کرد.

علاوه بر این، مدیران عالی رتبه مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، مدیران پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری، مدیران و نمایندگان ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مدیران و کارکنان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی از غرفه بنیاد ملی علم ایران بازدید کردند.

نمایندگانی از انستیتو پاستور، دانشگاه صنعت نفت، هلدینگ‌های صنعتی، مدیرعامل مرکز اقتصاد دانش‌بنیان بنیاد تعاون سپاه، معاونین پژوهشی، فرهنگی و آموزشی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه شهید بهشتی از دیگر مراجعانی بودند که در روز سوم برگزاری نمایشگاه فناوری نانو، به غرفه بنیاد ملی علم ایران سر زدند.

 ‌‌‌‌‌‌

دانشجویان که در دو روز گذشته، بیشترین آمار مهمان‌های غرفه بنیاد را به ثبت رسانده بودند، امروز هم رکورد زدند و دانشجویانی از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه تربیت مدرس در غرفه بنیاد ملی علم ایران حضور پیدا کردند.

دانشجویان دانشگاه تهران، جمعی از دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد به همراه استاد این دانشگاه هم از غرفه بنیاد بازدید کردند و البته دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دانشجویان دکتری که از حمایت‌های بنیاد ملی علم ایران برای انجام رساله دکتری اطلاع نداشتند؛ با اطلاع یافتن از قالب‌های حمایتی، از حمایت‌های این نهاد، استقبال کردند.

امروز، یکی از پژوهشگران ایرانی عضو ناسا هم به غرفه بنیاد آمد و با کسب اطلاعات از فعالیت‌های بنیاد ملی علم ایران در راستای حمایت از محققان و پژوهشگران خواستار برگزاری جلسه با مسئولان بنیاد شد.

فردا، آخرین روز از نمایشگاه فناوری نانو است و علاقه مندان برای بازدید از غرفه بنیاد ملی علم ایران در این نمایشگاه تنها فردا سه شنبه ۱۶ آبان ماه، فرصت دارند تا به طبقه اول سالن ۴۴ خلیج فارس، غرفه ۳۷ مراجعه و در روزهای برگزاری نمایشگاه از ساعت ۸ تا ۱۵ از این غرفه بازدید کنند.

لازم به یادآوری است که چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو از روز شنبه ۱۳ آبان تا سه‌شنبه ۱۶ آبان از ساعت ۸ تا ۱۵ در سالن‌های ملل و خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.