کارگاه در حوزه صادرات و قیمت‌گذاری را از دست ندهید!

کارگاه آموزشی با عنوان «انتخاب بازار صادراتی و برنامه‌ریزی صادراتی محصولات فناورانه» روز سه‌‌شنبه ۱۶ آبان از ساعت ۱۳ الی ۱۵ در نمایشگاه نانو برگزار می‌شود.

صادرات هدفمند نیازمند طراحی مسیر بهینه برای رسیدن به مقصد درست است. از جمله اقدامات ضروری در زمان تصمیم به صادرات، طرح‌ریزی استراتژی صادرات است. استراتژی مشخص می‌سازد که شرکت به کجا می‌رود و طریق رسیدن به مقصد چیست. استراتژی بازاریابی معمولا به معنی انتخاب بازار هدف و تصمیم‌گیری درباره نوع کالا، قیمت و سیاست‌های مربوط به ترویج و توزیع آن کالا است که باید توسط شرکت مربوطه صورت پذیرد. در این راستا برای کاهش ریسک تصمیمات بازاریابی بین‌المللی لازم است ارزیابی درستی از وضعیت بازار صورت گیرد تا برنامه‌ریزی‌هایی که در راستای توسعه بازار انجام می‌شود براساس یک استراتژی و الگوی درست طراحی گردد.

در این کارگاه سعی می‌شود تا اقدامات لازم جهت شناخت مسیر ورود به بازار بین‌المللی و برنامه‌ریزی صادراتی با هدف تجربه حضور موفق در بازار بین‌المللی به کسبی‌وکارهای حوزه فناوری معرفی شود.

مدرس این دوره مهدیس عارف‌پور، مدیرعامل شرکت تحقیقات بازار بین‌المللی میداسکات است. این دوره به‌صورت رایگان بوده و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

سرفصل‌های این دوره عبارتند از:

  • ارزیابی آمادگی صادراتی
  • شناسایی بازارهای هدف صادرات
  • تحلیل بازار هدف صادرات
  • تحلیل بازار هدف صادرات
  • تعیین استراتژی ورود به بازار صادراتی

این کارگاه در سالن خلیج فارس، کارگاه شماره یک، برگزار خواهد شد.