عرضه مستربچ‌های نانویی که برای چاپ سه‌بعدی قابل استفاده است

عرضه مستربچ‌های نانویی که برای چاپ سه‌بعدی قابل استفاده است

با استفاده از مستربچ‌های جدید شرکت مکنانو (Mechnano)، امکان انجام چاپ سه بعدی با رزین فراهم شده و می‌توان علمکرد الکتریکی و مکانیکی محصولات نهایی را بهبود داد.

شرکت مکنانو با همکاری شرکت بومار (Bomar) مستربچ‌هایی موسوم به E35B+ را توسعه داده است که برای این کار از اولیگومرهای BR-952 شرکت بومار استفاده کرده است. این فناوری به گونه‌ای فرموله شده است که بتوان از آن به عنوان افزودنی در صنعت تولید استفاده نمود.

در این مستربچ از فناوری D’Func شرکت مکنانو استفاده شده که حاوی نانولوله‌های کربنی است. دکتر اولگا ایوانووا، مدیر برنامه‌های کاربردی و فناوری شرکت مکنانو می‌گوید: «تیم توسعه محصول شرکت مکنانو متعهد به بهبود فناوری‌های ما بوده و تلاش‌های این تیم منجر به توسعه مستربچ جدیدی شده است که مقرون به صرفه بوده و از مواد اولیه کمتری در آن استفاده شده است.»

به گفته این شرکت، E35B+  ۲٫۵ برابر بیشتر نانولوله کربنی در مقایسه با مستربچ اصلی E35A ESD  ارائه می‌دهد. این امر به ویژه برای توسعه SLA ، DLP یا رزین‌های چاپ سه بعدی قابل استفاده است که نیاز به استحکام کششی بالا دارند.

E35B+ ارائه شده توسط شرکت مکنانو از فرآیند متمایز D’Ancy استفاده می‌کند. این فرآیند در نهایت برای بهبود عملکرد مکانیکی و الکتریکی طراحی شده است.

شرکت مکنانو رزین چاپ سه‌بعدی ESD مبتنی بر نانولوله کربن را عرضه می‌کند. این استارتاپ چاپ سه‌ بعدی مستقر در آریزونا، پیش از این یک فتوپلیمر اتلاف‌کننده الکترواستاتیک (Dispipative Electrostatic (ESD)) جدید را به بازار عرضه کرده بود. فناوری آن‌ها با بیش از یک دهه تحقیق و توسعه پشتیبانی می‌شود و تعداد زیادی اختراع ثبت شده یا در مرحله ثبت دارند. با استفاده از فناوری نانولوله کربنی (CNT) مکنانو، ESD مستحکمی طراحی شده است تا قطعات چاپی سه‌‌ بعدی پلیمریزه شده با مقاومت در برابر ضربه و خاصیت ایزوتروپیک به دست آید. به گفته این شرکت، این خصوصیات فرصت‌هایی را برای کاربردهای جدید باز می‌کند، به ویژه در قطعاتی که باید سخت باشند و در عین حال دارای یک سطح صاف نیز هستند.