بزرگترین گردهمایی تخصصی فناوری نانو درجهان

موسسه فناوری و علوم نانو (NSTI) اعلام کرد که در همایش و نمایشگاه تخصصی Nanotech 2006 بیش از ۳۰۰۰ نفر، شامل محققان، بازرگانان و سرمایه گذاران شرکت کرده‌اند. آمارها نشان می دهد که همایش‌ Nanotech که از سال ۱۹۹۷ آغاز شده‌ است، بزرگترین گردهمایی تخصصی فناوری‌نانو در جهان می‌باشد.

مؤسسه فناوری و علوم نانو (NSTI) اعلام کرد در همایش و نمایشگاه تخصصی Nanotech2006 که در تاریخ ۷ الی ۱۱ ماه می ‌‌برگزار شد، بیش از ۳۰۰۰ نفر از محققان، بازرگانان و سرمایه‌گذاران شرکت کرده‌اند. این همایش‌ که از سال ۱۹۹۷ برگزار می‌شود. بزرگ‌ترین گردهمایی تخصصی فناوری‌نانو در جهان است.
همایش امسال نشان داد که محققان و سرمایه‌گذاران نسبت به تجاری‌سازی فناوری‌نانو، مخصوصاً در بخش‌های کلیدی مانند انرژی و درمان سرطان بسیار مصمم‌اند. به گفته مدیرNSTI، تعداد شرکت‌کنندگان امسال بیش از سال‌های گذشته بوده و در آن بیش از ۸۰۰ مورد از ابداعات شرکت‌ها معرفی شده است. یکی از دلایل موفقیت Nanotech2006 روش منحصر بفرد آن در ایجاد یک اجتماع واقعی مبتنی بر سرمایه‌گذاری، تحقیقات و تجاری‌سازی فناوری‌نانو بود. تعداد ارائه دهندگان ابداعات نسبت به سال ۲۰۰۴، با افزایشی بیش از صددرصد، به بیش از ۲۰۰ شرکت وسازمان رسید و انتظار می‌رود این رقم درسال ۲۰۰۷ به ۳۰۰ شرکت، و تعداد شرکت کنندگان به ۳۵۰۰ نفر برسد. همایش سال آینده در تاریخ ۲۰ الی ۲۵ ماه می‌۲۰۰۷ برگزار خواهد شد.