مصاحبه با دکتر جعفر عسگریان ؛ شرکت خصوصی برتر (رتبه اول مشترک) در سومین جشنواره برترین‌های نانو

مصاحبه با دکتر جعفر عسگریان مدیر بازرگانی گروه صنعتی شیشه کاوه؛ شرکت خصوصی برتر (رتبه اول مشترک) در سومین جشنواره برترین‌های نانو.

تولید شیشه‌های کنترل کننده انرژی یکی از خطوط با ارزش تولید با فناوری پیشرفته‌ است

لطفاً خودتان را معرفی نمایید.
اینجانب دکتر جعفر عسگریان در گروه صنعتی شیشه کاوه با سمت مدیریت بازرگانی مشغول به کار هستم.

لطفاً در رابطه با معرفی شرکت فلوت کاوه توضیحاتی بفرمایید؟
به طور کلی محصولات شرکت، شیشه جام، شیشه تخت و شیشه آیینه است. یکی از فعالیت‌های برجسته شرکت، تولید شیشه کنترل کننده انرژی است که با استفاده از فناوری‌نانو تهیه می‌شود و شرکت فلوت کاوه تنها تولیدکننده این نوع شیشه در ایران و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آن در خاورمیانه است.

درباره اهداف تأسیس شرکت توضیح دهید؟
اهداف تأسیس شرکت: گسترش صنایع شیشه و بی‌نیاز کردن کشور از واردات شیشه است. علاوه بر این، اکنون با تولید شیشه‌های رفلکس، کشور از واردات شیشه‌های خاص نیز بی‌نیاز شده‌است.

این شرکت در حال حاضر در چه مرحله‌ای از تولید قرار دارد؟
اکنون تولید در مقیاس صنعتی است. به طوری که۹۰ درصد کل شیشه‌های رفلکس کشور به وسیله این شرکت تولید می‌شود. نرخ تولید محصول۲۰ هزار متر در روز است که این میزان تولید، از واردات کاسته و حتی سبب امکان صادرات نیز شده است.

چه برنامه‌ای برای توسعه فعالیت‌ها در جهت تجاری‌سازی و فروش محصولات خود دارید؟
در رابطه با افزایش شیشه‌های کنترل کننده انرژی مهمترین برنامه انجام تبلیغات است. تصور عموم این است که این شیشه‌ها تنها استفاده در جهت زیبایی نما دارند و از اثر آنها در کاهش مصرف انرژی برق و گاز بی‌خبرند. از زیرساخت های لازم برای تجاری کردن این محصول همین افزایش دانش عمومی نسبت به قابلیت این شیشه است. در زمینه صادرات و افزایش تولید نیز خط دوم تولید ان‌شاءا.. تا یک سال و نیم دیگر شروع خواهد شد که بدین شکل ظرفیت تولید دو برابر می‌گردد.

به نظر شما چه عاملی موجب انتخاب این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های برتر شده است؟
تولید شیشه‌های مبتنی بر فناوری‌نانو، تهیه شیشه‌های رفلکس و تولید در مقیاس زیاد و مصرف بالای آن.

یکی از مواردی که موجب کسب امتیاز شرکت فلوت کاوه گردیده «استفاده از برند شرکت و سرمایه‌گذاری قابل توجه در حوزه فناوری‌نانو» بوده است، لطفاً در این رابطه توضیحی بفرمایید؟
تولید این شیشه‌ها یکی از خطوط با ارزش تولید با فناوری پیشرفته‌ است. این تولیدات با ارزش بوده که چنین تولیدی با تنوع و کیفیت بالا تنها با استفاده از ماشین‌آلات مناسب می‌تواند صورت گیرد. البته حضور و استفاده از تجربه و تخصص افراد باتجربه هم تأثیرگذار است.

با تشکر از شما، چنانچه انتظار خاصی از ستاد وجود دارد، بفرمایید.
خواستار حمایت از تولید و تبلیغ شیشه‌های تلقی از نوع رفلکس (محصولاتی مناسب هم از نظر ایمنی و هم از جهت سلامت) و متقاعد نمودن شهرداری در استفاده از این شیشه‌ها هستیم.