گسترش چشمگیر فناوری‌نانو در صنایع آرایشی-بهداشتی

براساس گزارشی که توسط موسسه IP Solutions توماس رویتر منتشر شده است، کسب و کار‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو، در حال تبدیل شدن به کسب و کارهای بزرگ برای تولیدکنندگان محصولات آرایشی-بهداشتی هستند.

براساس گزارشی که توسط موسسه IP Solutions توماس رویتر
منتشر شده است، کسب و کار‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو، در حال تبدیل شدن
به کسب و کارهای بزرگ برای تولیدکنندگان محصولات آرایشی-بهداشتی هستند.

این گزارش جدید با عنوان «آیا فناوری‌نانو می‌تواند منشا شکوفایی جوانان
شود»؟ تحلیل می‌کند که صنعت آرایشی – بهداشتی، منجر به انقلابی جدید در
حوزه فناوری‌نانو خواهد شد.

گزارش جدید با بررسی اختراعات منحصربه فرد منتشر شده در حوزه پتنت‌های
حمایت شده و پتنت‌های کاربردی، بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹، به همراه
داده‌های مربوط به مارک‌های تجاری سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹، شرکت‌ها و
حوزه‌های نوآور فناوری‌نانو را شناسایی کرده و نشان می‌دهد که طی این
سال‌ها این حوزه‌ها رشد گسترده‌ای داشته‌اند.

برخی از یافته‌های اصلی این گزارش عبارتند از:

  1. رشد فناوری‌نانو تسریع شده است: تعداد پتنت‌های ابداعی حاوی
    فناوری‌نانو در حوزه آرایشی- بهداشتی و مراقبت‌های فردی، طی ۷ سال گذشته
    ۱۰۳ درصد افزایش یافته و از ۱۸۱ پتنت در سال ۲۰۰۳ به ۳۶۷ پتنت در سال ۲۰۰۹
    رسیده است.

  2. شرکت‌های تخصصی شیمیایی تبدیل به مدعیان این حوزه شده‌اند: بسیاری از
    ابداعات جدید در این حوزه به شرکت‌هایی تعلق دارد که در زمینه صنایع
    آرایشی- بهداشتی فعالیت نمی‌کنند.

  3. مارک‌های تجاری نانو: از سال ۲۰۰۰ تا پایان سال ۲۰۰۹ از مجموع ۲۱۷ برند
    محصولات مراقبت‌های بهداشتی که حاوی فناوری‌نانو بودند، همگی به کشورهای
    آمریکا، انگلیس، کانادا و اتحادیه اروپا تعلق داشتند. در نیمه دوم این دوره
    (۲۰۰۹-۲۰۰۵) مارک‌های تجاری ثبت شده نسبت به دوره اول (۲۰۰۴-۲۰۰۰) ۵۷۵ درصد
    رشد داشته است.