امیر قطر هم صاحب نانوسکوپ ایرانی شد

دکتر احمدی نژاد، عصر امروز در پایان کنفرانس مشترک خبری با امیر قطر، یک دستگاه نانو سکوپ ساخت ایران را به ایشان هدیه کرد.

دکتر احمدی نژاد، عصر امروز در پایان کنفرانس مشترک خبری با امیر قطر، یک دستگاه نانو سکوپ ساخت ایران را به ایشان هدیه کرد.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه این دستگاه ساخت متخصصان کشور ایران است و بجز ایران، تنها پنج کشور توانایی ساخت آن را دارند، گفت این هدیه‌ای از فناوری ایران به قطر است که می‌توانید آن را در مراکز آموزشی و پژوهشی مورد استفاده قرار دهید.

 امیر قطر نیز پس از دریافت این هدیه خاطرنشان کرد: ایران در دهه ۴۰ یعنی زمان جمال عبدالناصر دستگاهی را به قطر هدیه داد که ما هنوز از آن نگهداری می‌کنیم و خوشحال هستیم که امروز این هدیه را گرفتیم و از این هدیه نیز مراقبت خواهیم کرد.

دکتر احمدی نژاد پیش از این نیز دو نمونه از این نانوسکوپ را به رؤسای جمهور برزیل و ونزوئلا هدیه کرده بود.

وزیر انرژی و صنعت قطر در اردیبهشت امسال هنگام بازدید از غرفه فناوری نانو در نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در دوحه قطر، از نزدیک با قابلیت‌های این نانوسکوپ آشنا شدند و پیشرفت‌های ایران در زمینه فناوری نانو را بسیار جالب خواندند.

 تولید نانوسکوپ ایرانی که با نام تجاری نما (‏NAMA‏) ‏عرضه می‌شود، از اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ آغاز شده است و تاکنون علاوه‌بر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای که از نظر فنی داشته است، تعداد قابل توجهی از این دستگاه به مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی داخل و خارج فروخته شده و به محققان فناوری نانو خدمات آنالیز ارائه می‌دهد.