امنیت بیشتر محصولات کشاورزی با فناوری نانو

در بخش کشاورزی سومین جشنواره فناوری نانو به غیر از غرفه وزارت جهادکشاورزی سه شرکت دیگر همراه با دو ماهنامه تخصصی حضور دارند.

در بخش کشاورزی سومین جشنواره فناوری نانو به غیر از غرفه وزارت جهادکشاورزی سه شرکت دیگر همراه با دو ماهنامه تخصصی حضور دارند. شرکت‌های حاضر در بخش کشاورزی بیشترین تمرکز خود را در ارائه نانوکودهای کلاته، اکسترا فرش (Extra Fresh) و واکس میوه متمرکز کرده‌اند.

شرکت صدور احرا شرق یکی از شرکت‌هایی است که در بخش کشاورزی سومین جشنواره فناوری نانو حضور دارد. این شرکت با استفاده از فناوری نانو، کود کلاته آهن را که تأمین‌کننده آهن مورد نیاز گیاه است تولید می‌کند.

قیمت این کود‌های نانویی برای کشاورزان کشور که معمولا قشر مرفهی از جامعه نیستند، مهم است. مسئولان این شرکت در این باره می‌گویند که قیمت این کود با کودهای معمولی تفاوت چندانی ندارد اما تأثیرات استفاده از این کود به مراتب سود بیشتری را نصیب استفاده کنندگان می‌کند.

استفاده از فناوری نانو در تهیه این کودها باعث می‌شود محصولات کشاورزی و گیاهان در برابر شرایط طبیعی مقاومت بیشتری داشته باشد. قابل ذکر است که در این کودها از اتیلن یا همان هورمون رشد، استفاده نشده است. این در حالی است که طبق گفته این شرکت در ترکیب کودهای خارجی از اتیلن استفاده می‌شود.

محصولات نهایی کودکلاته تولید شده با فناوری نانو، به‌وسیله‌ وزارت بهداشت و درمان تایید شده است.