تقویت بخش میکروسکوپی شرکت زایس با خرید ایکس‌رادیا

شرکت زایس اخیرا اقدام به خرید شرکت ایکس‌رادیا کرده است. ایکس‌رادیا یکی از تولیدکنندگان میکروسکوپ اشعه ایکس سه بعدی است. این خرید می‌تواند توان شرکت زایس را در بخش تصویربرداری سه بعدی با اشعه ایکس بهبود دهد.

شرکت زایس یکی از پیشروان عرصه تولید ادوات نوری و نوری‌الکترونیکی است. این شرکت اخیرا اعلام کرده که قصد تملک شرکت آمریکایی ایکس‌رادیا (Xradia Inc) را دارد. ایکس‌رادیا یک شرکت متوسط در حوزه تولید میکروسکوپ‌های اشعه ایکس سه بعدی است که محصولاتی برای استفاده در صنعت و دانشگاه تولید می‌کند. شرکت ایکس‌رادیا بعد از فروخته شدن به زایس قرار است تحت نامCarl Zeiss X-ray Microscopy, Inc فعالیت کند.
میکروسکوپ‌های اشعه ایکس در تحقیقات دانشگاهی و علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد این میکروسکوپ‌ها قابل استفاده در حوزه‌های مختلف علوم هستند. طی چند سال گذشته شرکت ایکس‌رادیا رشد بسیار خوبی را تجربه کرده به طوری که هم از لحاظ درآمد و هم تعداد پرسنل افزایش چشمگیری داشته است. دلیل این موفقیت، موقعیت عالی این شرکت در برآوردن نیاز مشتریان خود در سراسر جهان است. ایکس‌رادیا یکی از تامین‌کنندگان تجهیزات برای تحقیقات مواد پیشرفته، زمین‌شناسی، علوم زنده، بهینه‌سازی فرآیند‌های نیمه‌هادی و منابع طبیعی محسوب می‌شود. شرکت زایس و ایکس‌رادیا با هم توافق کرده‌اند که قیمت این داد و ستد به صورت محرمانه باقی بماند.
مایکل کاشک از مدیران شرکت زایس می‌گوید برای کسب و کار میکروسکوپی شرکت زایس، این خرید یک گام بزرگ در مسیر توسعه کسب و کار محسوب می‌شود. با سرمایه‌گذاری روی شرکت ایکس‌رادیا ما در مسیر اجرای راهبرد رشد شرکت زایس قدم بر‌می‌داریم، قصد داریم با نوآوری‌ها و فناوری‌های شرکت ایکس‌رادیا به این هدف نائل شویم. ما پس از بررسی دقیق خط تولید شرکت ایکس‌رادیا و همچنین فروش و خدمات پس از فروش این شرکت تصمیم به خرید شرکت ایکس‌رادیا گرفتیم. با ترکیب خط تولید این شرکت و امکانات موجود در شرکت زایس، زایس می‌تواند خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه کند و در نتیجه پاسخ‌گوی نیازمندی‌های بازار در بخش تصویربرداری میکروسکوپی باشد. همچنین شرکت زایس می‌تواند راه‌حل‌های تازه‌ای برای رفع چالش‌های موجود ارائه دهد.
اولریش سایمون مدیر بخش کسب و کار میکروسکوپی شرکت زایس می‌گوید این خرید برای ما بسیار جالب توجه است و نشان می‌دهد که ما عزم راسخ برای توسعه بخش میکروسکوپی خود داریم. در حال حاضر ما امکان تصویربرداری سه بعدی بوسیله میکروسکوپ‌های الکترونی، نوری و یونی را دارا هستیم. این خرید به ما اجازه می‌دهد که در بخش اشعه ایکس نیز امکان تصویربرداری سه بعدی فراهم شود.