آغاز صادرات گرافن توسط یک شرکت انگلیسی

بعد از انتشار خبر کالج ترینیتی دوبلین مبنی بر امکان تولید آسان گرافن تحت لیسانس شرکت توماس سوآن، علاقه به خرید گرافن در معاملات بورس به طور چشمگیری افزایش یافته است.

طی ماه‌های گذشته و بعد از انتشار خبر کالج ترینیتی دوبلین مبنی بر امکان تولید آسان گرافن تحت لیسانس شرکت توماس سوآن (Thomas Swan)، علاقه به خرید گرافن در معاملات بورس به طور چشمگیری افزایش یافته است.
تلاش‌ها و فعالیت‌های شرکت توماس سوآن در زمینه چگونگی تولید و عرضه محصولات با کیفیت بالا و قابل اعتماد برای مشتریان خود استمرار داشته و این تلاش‌ها در ماه آوریل سال جاری میلادی، منجر به تولید و عرضه یک مجموعه‌ی جدید از محصولات گرافنی Elicarb® شده است. در حال حاضر این شرکت محموله‌هایی از محصولات گرافن Elicarb® را تولید و به مشتریان خود در کشورهای آمریکای شمالی و اروپا که هر روز بر میزان سفارش آن‌ها افزوده می‌شود، تحویل داده است.
به گفته اندی گُدوین، مدیر تجاری بخش مواد پیشرفته شرکت توماس سوآن، «شرکت به این حقیقت پی‌برده است که بسیاری از شرکت‌ها به سادگی به دنبال این هستند تا بدانند، گرافن چگونه می‌تواند در کسب و کارهای آن‌ها، ایجاد ارزش نماید. برای این منظور، این شرکت‌ها به منبع با کیفیت بالا و مطمئن محصولات گرافنی نیاز داشته و این دقیقاً همان چیزی است که شرکت سوآن تولید می‌کند. در حال حاضر بسیاری از مشتریان، محصولات گرافنی شرکت را خریداری می‌کنند».
توماس سوآن با همکاری پرفسورجاناتان کلمن از کالج ترینیتی دوبلین، که از پیشگامان ایده «گرافن در مخلوط کن» (graphene in a blender) است، توانست با توسعه این رویکرد شگفت‌انگیز، محصولات گرافنی را در سایت انگلیسی کانست (Consett) تولید کند. در حال حاضر این شرکت در حال ساخت یک خط آزمایشی منسجم است تا بتواند حجم تولید خود را با کیفیت بالا، تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی به یک کیلوگرم در روز افزایش دهد.