پتنتی برای تولید باتری‌های سه بعدی گرافنی قابل چاپ

شرکت گرافن تری‌دی (Graphene 3D) اقدام به ثبت پتنتی در حوزه تولید باتری‌های قابل چاپ کرده است. این شرکت مواد پیشرفته‌ای مبتنی بر گرافن برای چاپ سه بعدی باتری‌ها ارائه کرده است.

شرکت گرافن تری‌دی (Graphene 3D) یکی از شرکت‌های تولید کننده مواد پیشرفته برای استفاده در حوزه چاپگرهای سه بعدی است. این شرکت اخیراً درخواستی برای اداره ثبت پتنت آمریکا ارسال کرده تا نوآوری جدید خود را که در حوزه تولید باتری‌های قابل چاپ سه بعدی است، به ثبت برساند.
چاپگرهای سه بعدی، فناوری مورد توجه صنایع هستند اما هنوز تا رسیدن به مرحله تجاری سازی فاصله قابل توجهی دارند. توانایی تولید ادوات الکتروشیمیایی سه بعدی نظیر باتری و ابرخازن، می‌تواند کاربردهای تجاری چاپگرهای سه بعدی را گسترش دهد.
دانیل استولیاروف، مدیرعامل شرکت گرافن‌تری‌دی می‌گوید: «اختراع جدید ما می‌تواند نقش مهمی در رسیدن به نقطه تولید ادوات الکترونیکی چاپی داشته باشد. دلیل این امر آن است که منبع تولید انرژی در ادوات الکترونیکی مهمترین بخش این ادوات است. استفاده از مالکیت فکری بدست آمده در شرکت‌ تری‌دی در حوزه چاپ باتری‌ می‌تواند شرکت ما را در رسیدن به هدف اصلی خود که همانا تولید ادوات الکترونیکی چاپی با مواد پیشرفته است، یاری کند. باتری چاپی سه بعدی می‌تواند درون یک دستگاه چاپ‌شده سه بعدی قرار گیرد. علاوه‌براین، باتری چاپ شده دارای مزایای مختلفی نسبت به باتری‌های رایج است. شکل، ابعاد و ویژگی‌های آن‌ها را می‌توان براساس نوع طراحی محصول نهایی تغییر داد. باتری ما مبتنی بر گرافن بوده و می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به همتایان رایج خود داشته باشد.»
شرکت گرافن‌تری‌دی یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه تولید نانوکامپوزیت‌های پلیمری و گرافنی برای استفاده در چاپگرهای سه بعدی است. این شرکت در طراحی و ساخت این چاپگرها نیز فعالیت داشته و محصولاتی برای حوزه‌های هوافضا، خودروسازی، نظامی و پزشکی تولید می‌کند. این شرکت در حال حاضر اقدام به ثبت دو پتنت در این حوزه کرده است.