ائتلاف سه تولیدکننده QLED بر علیه شرکت LG

سه شرکت سامسونگ، هایسنس و TCL ائتلافی تشکیل داده‌اند تا فناوری تلویزیون‌های LCD حاوی نقاط کوانتومی (QLED) را به‌عنوان رقیبی برای OLED در بازار تبدیل کنند. قرار است واژه QLED که تا پیش از این در انحصار سامسونگ بود، در محصولات LCD حاوی نقاط کوانتومی هایسنس و TCL نیز استفاده شود.

شرکت سامسونگ اخیراً همکاری مشترکی با چند تولیدکننده آغاز کرده است که این همکاری منجر به تولید بیشتر تلویزیون‌های QLED در بازار خواهد شد. این کار برای غلبه بر فناوری OLED شرکت LG است.
چند شرکت بزرگ تولید کننده تلویزیون در جهان یعنی سامسونگ، هایسنس و TCL  با همکاری یکدیگر، ائتلافی با عنوان «ائتلاف QLED» داده‌اند. این ائتلاف میان این سه شرکت موجب می‌شود تا فناوری QLED به‌عنوان رقیب جدی برای OLED در بازار شود.
تاکنون QLED به‌عنوان واژه‌ای در اختیار شرکت سامسونگ قرار داشت و نشاندهنده LCDهایی که در آنها از نقاط کوانتومی استفاده شده‌است. با این ائتلاف، این انحصار در اختیار سامسونگ نبوده و هایسنس و TCL نیز از این نام تجاری استفاده خواهند کرد. هر چند که هایسنس و TCL به‌عنوان رقیب شرکت سامسونگ در تولید تلویزیون هستند، اما از این پس آنها نیز می‌توانند از واژه QLED در نمایشگرهای حاوی نقاط کوانتومی استفاده کنند. این همکاری مشترک، فرصت‌های تازه‌ای برای همکاری میان شرکت‌های دیگر را نیز فراهم می‌کند تا آنها نیز فناوری QLED را توسعه دهند.
در سوی دیگر، شرکت LG قرار دارد که فناوری OLED را توسعه داده است. در حالی که سامسونگ به دنبال توسعه فناوری QLED است تا این فناوری رقیب اصلی OLED شود. با این حال، رشد استفاده از OLED فشار زیادی بر شرکت‌ها خواهد آورد تا در نهایت برای وارد شدن به حوزه QLED تصمیم بگیرند.
خبر تشکیل این ائتلاف در فروم بین‌المللی QLED در شهر پکن در چین اعلام شد. در این فروم شرکت نانوسیس (Nanosys) که در حوزه تولید نقاط کوانتومی فعال است، جزئیات نقشه راه فناوری نقاط کوانتومی خود را تشریح کرد.
در تلویزیون‌های QLED از نقاط کوانتومی به‌عنوان فیلتر استفاده شده تا رنگ بهتری به دست آید. این نقاط در نهایت موجب افزایش کیفیت تصویر می‌شود. در آینده، تلویزیون‌های QLED واقعی که در آنها آرایه کاملی از نقاط کوانتومی استفاده شده، وارد بازار می‌شود. این تلویزیون‌ها نه تنها روشنایی و رنگ بسیار خوبی دارند، بلکه رنگ سیاه واقعی را نیز به نمایش می‌گذارند.