همکاری مشترک برای ارائه فناوری OLED/QLED

دو شرکت تولیدکننده نقاط کوانتومی و OLED قصد دارند با ترکیب نقاط کوانتومی و OLED اقدام به ارائه نسل جدیدی از نمایشگرها کنند. محصول این همکاری نمایشگر OLED/QLED خواهد بود.

شرکت نانوکو (Nanoco) و کیولوکس (Kyulux) قرارداد همکاری مشترک به امضاء رساندند. نانوکو یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیم و دیگر نانومواد است. کیولوکس نیز یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید دیود نشر نور آلی (OLED) است.
براساس این توافق‌نامه همکاری مشترک، نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین شرکت نانوکو با فلورسانس فعال شده گرمایی (TADF) ترکیب شده و در نهایت فناوری نمایشگر OLED/QLED هیبریدی با کیفیت بالا ایجاد می‌شود.
ترکیب این دو فناوری موجب افزایش درجه روشنایی و خلوص رنگ می‌شود و در نهایت کارایی تولید و انرژی افزایش می‌یابد. مایکل الدمن از مدیران اجرایی نانوکو می‌گوید: «ما از پتانسیل این همکاری مشترک بسیار شگفت‌زده هستیم. این پروژه موجب می‌شود که دو شرکت پیشرو جهانی با هم همکاری کنند. با ترکیب فناوری نقاط کوانتومی و نسل جدیدی از فناوری OLED می‌توان فناوری نمایشگر جدیدی به بازار ارائه کرد. ما اطمینان داریم که از توانایی ارائه چنین فناوری به بازار برخوردار هستیم. خلاقیت هسته اصلی کار نانوکو است.»
کریستور ساووی از شرکت کیولوکس می‌گوید: «کیولوکس از این همکاری مشترک با نانوکو بسیار خرسند است. این همکاری موجب بهبود قابل توجهی در فناوری نمایشگر می‌شود. این فناوری جدید روشنایی و رنگ بهبود یافته‌ای دارد و نسل جدیدی از ادوات نمایشگر را ایجاد می‌کند که قیمت مناسبی داشته و از کارایی بالایی برخوردار است.»
کیولوکس در حوزه توسعه و تولید OLED پیشرو بوده و مواد مورد استفاده در این فناوری را تولید می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده و در حال حاضر لیسانس تولید TADF را در اختیار دارد؛ فناوری که در دانشگاه کیوشو ایجاد شده‌است.
نانوکو نیز در حوزه فناوری‌ نانو و تولید نانومواد فعالیت دارد. نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین از مهمترین محصولات این شرکت است؛ این نقاط برای ساخت نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت‌های مختلفی نظیر مرک از محصولات نانوکو استفاده می‌کنند. نانوکو در سال ۲۰۰۱ در انگلستان تأسیس شده‌است.