معرفی طرح‌های راه‌یافته به مرحله اول هشتمین جشنواره دانش‌آموزی نانو

به گزارش دبیرخانه هشتمین جشنواره دانش‌آموزی نانو، پس از ارزیابی ۲۰۵ طرح‌ ارسال شده، ۱۰۳ طرح به مرحله اول این جشنواره راه یافتند.

فراخوان ارسال طر‌ح‌ها به این دوره از جشنواره، از آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ ادامه داشت و طرح‌های دریافت شده در موضوعات مختلف مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند کاربردهای مختلف نانوذرات در صنایع مختلف به ویژه پزشکی، بهداشت، آب و فاضلاب، نساجی، مواد غذایی، انرژی، سنتز نانوذرات و ساخت محصولات مبتنی بر فناوری نانو، بررسی خواص نانوکامپوزیت‌ها و همچنین نرم‌افزارهای آموزشی قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه بود.

گفتنی است، بیش از دویست و سی دانش‌آموز (صاحبان طرح‌‌ها) از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان، سیستان و بلوچستان، تهران، کردستان، البرز، همدان، چهارمحال و بختیاری، فارس، زنجان، مازندران، خوزستان، یزد و مرکزی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

شایان ذکر است، تعداد طرح‌های ارسالی از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمان و البرز بیش از سایر استان‌ها بوده است.

مرحله نخست هشتمین جشنواره دانش‌آموزی فناوری نانو، ۲۸ تا ۳۰ تیرماه سال ۱۳۹۶ در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

۲۰ طرحی که امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند، طرح‌های خود را به صورت شفاهی در قسمت سخنرانی ارایه می‌دهند؛ سایر طرح‌ها نیز در قالب پوستر ارایه خواهند شد.

برای دریافت لیست طرح‌های برگزیده اینجا کلیک کنید.

مرحله دوم این جشنواره هم‌زمان با دهمین نمایشگاه فناوری نانو در مهرماه سال جاری در محل غرفه باشگاه نانو برگزار و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

دانش‌آموزانی که طرح‌های آنها پذیرفته شده است، برای ثبت نام در جشنواره نکات زیر را مد نظر قرار دهند.

• اعلام آمادگی برای حضور در جشنواره از طریق ایمیل به festival@nanoclub.ir یا تماس با دبیرخانه

• از هر طرح فقط ۲ نفر و یک نفر همراه (ترجیحا استاد راهنما) می‌توانند در محل برگزاری جشنواره حضور پیدا کنند و تا ۲۰ تیر ۹۶ باید اسامی را به دبیرخانه اعلام نمایند. به دلیل محدودیت فضای اسکان، امکان پذیرش و اسکان همراهان و والدین گرامی وجود ندارد.

• هر نفر از شرکت‌کنندگان می‌بایست مبلغ ۳۵۰۰۰۰ ریال را برای حضور در این اردو به شماره حسابی که متعاقبا اعلام می‌شود، واریز نمایند.

• طرح‌های منتخب برای ارایه شفاهی حداکثر به مدت ۲۰ دقیقه طرح خود را در قالب فایل پاورپوینت ارایه می‌دهند (برنامه زمان‌بندی ارایه‌ها به زودی اعلام خواهد شد).

• دانش‌آموزانی که ارایه پوستر دارند، باید پوستر خود را در قالبی که از سوی باشگاه ارایه شده است، آماده و برای ارایه با خود به همراه داشته باشند. برای دریافت فایل پابلیشر قالب پوستر اینجا کلیک کنید. توجه داشته باشید که شماره طرح که در لیست برگزیدگان موجود است را حتما در پوستر قید نمایید.

• زمان پذیرش دانش‌آموزان، روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه از ساعت ۱۶ آغاز خواهد شد.

• زمان پایان همایش، ساعت ۱۸ روز جمعه ۳۰ تیرماه است و امکان اسکان دانش‌آموزان در جمعه شب وجود ندارد.

هشتمین جشنواره دانش‌‌آموزی نانو ۲۸ تا ۳۰ تیرماه جاری، به میزبانی اردوگاه استانی شهید بهشتی اصفهان برگزار خواهد شد.