قراردادی برای توسعه بازار تجهیزات ALD در ژاپن

شرکت فنلاندی پیکوسان قراردادی با شرکت اوشیو در ژاپن امضاء کرده تا فروش محصولات و ارائه خدمات پس از فروش خود را در ژاپن از طریق این شرکت انجام دهد.

پیکوسان (Picosun) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه لایه‌نشانی اتمی (ALD) است که اخیراً همکاری مشترکی با شرکت اوشیو (Ushio)آغاز کرده تا فروش محصولات خود را در بازار ژاپن گسترش دهد. شرکت اوشیو یکی از تولیدکنندگان منابع نور و تجهیزات اپتیکی است.
ژاپن یکی از بازارهای مهم برای شرکت پیکوسان است و تقاضا برای محصولات این شرکت در ژاپن رو به افزایش است. به منظور ارائه خدمات بهتر در این حوزه و تکریم مشتریان، پیکوسان تصمیم به تقویت شبکه خدمات خود در ژاپن گرفته است. عقد قرارداد با شرکت اوشیو با هدف توسعه دامنه خدمات به مشتریان در کشور ژاپن انجام شده‌است. این شرکت به‌عنوان توزیع کننده تجهیزات مربوط به صنعت نیمه‌هادی شهرت خوبی دارد و تجهیزات شرکت پیکوسان را نیز در بازار ژاپن عرضه می‌کند.
جیکیهارا از مدیران شرکت اوشیو می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که با شرکت پیکوسان همکاری داریم. این همکاری موجب افزایش خدمات ارائه شده به مشتریان می‌شود. ما سامانه‌های شرکت پیکوسان را در کنار محصولات خود نظیر تجهیزات لیتوگرافی به بازار عرضه می‌کنیم.»
جان کنی، مدیرعامل شرکت پیکوسان، می‌گوید: «اوشیو از شهرت و موقعیت بالایی در صنعت نیمه‌هادی برخوردار است. ژاپن برای ما بازار بسیار خوبی است و ما محصولات متعددی به این بازار عرضه کرده‌ایم. تجهیزات لایه‌نشانی اتمی در حال حاضر توسط مشتریان مختلفی در ژاپن استفاده می‌شود و تقاضای قابل رشدی را در این کشور شاهد هستیم. ما باید نماینده‌ای در این کشور داشته باشیم که بتواند نیازهای مشتریان را دریافت کرده و به‌ آن‌ها پاسخ دهد.»
پیکوسان صاحب فناوری تولید پوشش‌های لایه‌نازک است و دفتر مرکزی آن در کشور فنلاند است. این شرکت شعبه‌هایی در آمریکای شمالی، سنگاپور، تایوان، چین و ژاپن دارد.
اوشیو نیز در سال ۱۹۶۴ در توکیو تأسیس شد که در بخش تولید منابع نوری نظیر لیزر و LED فعالیت دارد. این شرکت تجهیزات مختلفی از طیف فرابنفش گرفته تا نور مرئی را به بازار عرضه می‌کند.