ثبت پتنت استفاده از نانوالماس در پلیمرها

شرکت فنلاندی کاربودئون پتنت مربوط به استفاده از نانوالماس در پلیمر را در چین به ثبت رساند. این کار برای توسعه بازار این شرکت در کشور چین انجام شده‌است.

شرکت کاربودئون (Carbodeon) یکی از تولیدکنندگان نانوالماس در جهان است. این شرکت اخیراً موفق به ثبت پتنتی مربوط به روش ترکیب نانوذرات الماس با پلیمرها در چین شده‌است که در نهایت منجر به تولید کامپوزیتی برای استفاده در صنایع الکترونیک، LED، خودروسازی و ابزارهای ماشین آلات می‌شود. این پتنت در ادامه حفظ مالکیت فکری نوآوری است که در آمریکا، فنلاند و EPO به ثبت رسیده است.
وسا میلیماکی، مدیرعامل شرکت کاربودئون، می‌گوید: «چین بازار بسیار بزرگی برای تولید در جهان است. این پتنت می‌تواند این بازار بزرگ را برای حضور ما آماده کند. این کار از طریق نماینده ما در چین که شرکت هانگژو ریونگ است، انجام می‌شود.»
الماس دارای هدایت گرمایی بالا بوده و در عین حال عایق الکتریکی محسوب می‌شود؛ بنابراین گزینه مناسبی برای استفاده در تلفن‌های همراه، قطعات خودرو و LED است.
میلیماکی می‌گوید: «ما در این پتنت نشان دادیم که نانوذرات الماس با وارد شدن به پلیمر تأثیر شگرفی روی مقاومت حرارتی این ماده می‌گذارند، در حالی که غلظت الماس به‌کار رفته بسیار پایین است.»
سپو ساولاینن از مدیران شرکت کاربودئون می‌گوید: «فناوری‌های کاربودئون به مشتریان اجازه می‌دهد تا محدودیت‌های فناوری‌های موجود را تغییر دهند؛ این کار با بهبود عملکرد دستگاه انجام می‌شود. همچنین با این فناوری می‌توان خواص مکانیکی یا گرمایی قطعات را بهبود داد.»
کاربودئون یکی از تولیدکنندگان افزودنی‌های نانوالماس است که برای عملیات پولیش سطح فلزات محصولات مختلفی را به بازار عرضه کرده است. همچنین این شرکت در بخش‌هایی نظیر بهبود خواص گرمایی پلیمر و پوشش‌های پلیمری نیز افزودنی‌های مبتنی بر نانوالماس دارد. کاربودئون در بخش نانوالماس چهار محصول مختلف دارد که با نام تجاری uDiamond عرضه می‌کند. کاربودئون پتنت‌هایی در بخش مواد و کاربرد در حوزه نانوالماس دارد. این شرکت حمایت‌های ملی را از اتحادیه اروپا دریافت کرده است.