روشی جدید برای تولید انبوه گرافن با راکتور دیسک چرخشی

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی چاپ سه بعدی که به دنبال ساخت افزودنی‌های مورد استفاده در چاپ سه بعدی است، روشی جدید برای تولید گرافن ارائه کرده است. در این روش از راکتور دیسک چرخشی استفاده می‌شود.

اینفینیتی الکترواستاتیکس (Infinity Electrostatics) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی چاپ سه‌بعدی است. این شرکت اعلام کرد که روش جدیدی برای تولید گرافن ارائه کرده است.
یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی شرکت‌ها برای استفاده از گرافن در صنعت، تولید آن است. اینفینیتی موفق به ارائه‌ی روشی شده که در آن از نوعی راکتور موسوم به راکتور دیسک چرخشی برای تولید گرافن استفاده می‌شود. این راکتور برای تولید ارزان قیمت گرافن از فراصوت و فشار سایشی استفاده می‌کند.
اینفینیتی به دنبال توسعه‌ی بازار چاپ سه بعدی و افزودنی‌های مورد استفاده در این بازار است. این شرکت روی توسعه‌ی فناوری جدید برای کاهش زمان تولید تمرکز دارد. در این مسیر اینفینیتی تلاش دارد تا کارایی توزیع پودر را به حداکثر رسانده و زمان ترکیب مواد افزودنی را کم کند.
شرکت‌ها برای تولید گرافن از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. برای مثال، شرکت نانوگرافن (NanoGraphene) چندی پیش اعلام کرد که اولین کارخانه‌ی تولید گرافن خود را در نیویورک راه‌اندازی کرد. در این کارخانه، با روشی زیست‌سازگار، گرافن تولید می‌شود. برای این کار از فناوری لوپ بسته (PECCLT) استفاده شده‌است. یک شرکت استرالیایی نیز به دنبال تولید انبوه گرافن با محصولات استخراج شده از معدن گرافیت است. برای این منظور، با مرکز تحقیقات ARC استرالیا همکاری مشترکی را آغاز کرده است. یک تیم تحقیقاتی از استرالیا نیز موفق به ارائه‌ی روشی شده که با استفاده از آن می‌توان روغن سویا را به گرافن تبدیل کرد. گرافن تولید شده با این روش ارزان، ساده و دارای خواص مطلوبی است.