سفارش خرید ۲۵۰ کیلوگرم گرافن برای استفاده در صنعت دوچرخه‌سازی

شرکت دوچرخه‌سازی ایتالیایی ویتوریا سفارش خرید ۲۵۰ کیلوگرم گرافن را به شرکت دایرکتاپلاس داده است. این شرکت از سال ۲۰۱۲ اقدام به خرید و استفاده از گرافن دایرکتاپلاس در تایرها دوچرخه‌های خود می‌کند.

شرکت ویتوریا (Vittoria) سفارش خرید ۲۵۰ کیلوگرم گرافن را به شرکت دایرکتاپلاس داده است. قرار است این گرافن‌ها برای استفاده در دوچرخه‌ها و تقویت آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. دایرکتا پلاس می‌گوید که برای سال ۲۰۱۸ انتظار سفارش‌های بیشتری را دارد. شرکت ویتوریا از سال ۲۰۱۲ از گرافن شرکت دایرکتاپلاس استفاده می‌کند.
ویتوریا هر سال ۷ میلیون تایر تولید می‌کند که به ادعای این شرکت، در این تایرها از لایه‌های گرافنی استفاده می‌شود. این گرافن موجب استحکام بیشتر تایر شده و در نهایت مقاومت در برابر پنچر شدن در آن را افزایش می‌دهد. هر چند با وجود استحکام بالاتر، در حین ترمز گرفتن تایرها هنوز نرم هستند. تایرهای گرافنی عمر طولانی‌تری داشته و حرارت را نیز به خوبی پخش می‌کنند.
جولیو، مدیرعامل دایرکتاپلاس، می‌گوید: «این سفارش خرید برای گرافن از سوی قدیمی‌ترین مشتری‌مان، نشان می‌دهد که کیفیت گرافن ما برای تولید محصولات مناسب است.»
شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات ورزشی از جمله اولین شرکت‌هایی بودند که از گرافن  برای تولید محصولات خود استفاده کردند. در کنار دوچرخه، وسایلی نظیر راکت تنیس با استفاده از گرافن ساخته شد. در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر کاتلایک، داسی و ویتوریا از گرافن برای تولید محصولات در حوزه دوچرخه استفاده می‌کنند.
گرافن دارای مقاومت کششی ۱۳۰ گیگاپاسکال است که از فولاد مستحکم‌تر بوده و با الماس رقابت شانه‌به‌شانه‌ای دارد. شرکت دایرکتا پلاس پیش از این اعلام کرده بود که همکاری مشترکی با شرکت ایترکیمیکا آغاز کرده است.
گرافنی که به شرکت ویتوریا فروخته می‌شود، ۳ تا ۷ لایه‌ی اتمی دارد. این گرافن موجب بهبود ۱۰درصدی پخش حرارت، ۱۸ درصدی استحکام و کاهش ۱۵ درصدی در وزن تایرها می‌شود.
ایترکیمیکا شرکت توزیع کننده افزودنی‌های آسفالت در ایتالیاست. در قالب این همکاری قرار است افزودنی تقویت شده با گرافن برای آسفالت تولید شود و در این مسیر از فناوری پتنت شده‌ای استفاده خواهد شد که موجب افزایش دوام و ماندگاری سطح آسفالت جاده‌ها خواهد شد. این افزودنی جدید با استفاده از گرافن G+ شرکت دایرکتا ساخته می‌شود. پیش از این، این افزودنی در آزمایشگاه و در مقیاس کوچک تولید شد و نتایج کار شرکت ایترکیمیکا را قانع کرد که تولید پایلوت این محصول را آغاز کند. افزودنی که در این مقیاس تولید شود، می‌تواند برای پوشش‌دهی چند کیلومتر آسفالت به‌کار رود.