رفع نیاز صنعت، هدف شرکت‌های نانویی در نمایشگاه کاشی و سرامیک

ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو در پنجمین حضور غرفه ایران نانو در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک قصد دارد ضمن معرفی دستاوردهای فناوری‌ نانو راهکارهای رفع نیازهای این صنعت را نیز به بازدیدکنندگان و علاقمندان ارایه کند.

این دوره چهار شرکت یار نیکان صالح سازنده دستگاه‌های لایه نشانی روی انواع قالب به روشPVD ، شرکت دانش پژوهان صنعت نانو تولید کننده‌ی فیلتر‌های تصفیه‌ی پساب، شرکت صنایع نانو سیلیس ایساتیس تولید کننده‌ی کلویید نانوذرات سیلیس برای لکه‌گریزی سطوح کاشی و شرکت کاشی نانو پیشتاز پارس تولید کننده‌ی کاشی های آنتی باکتریال در غرفه ایران نانو محصولات خود را به بازدیدکنندگان و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه معرفی می‌کنند.

هدف اصلی از انتخاب این شرکت‌ها رفع نیاز صنعت در زمینه‌ی تأمین آب از پساب‌های صنعتی و افزایش کیفیت محصولات سرامیکی با قابلیت نانو مانند پوشش‌ها  آسان تمیزشونده و لکه‌برنده است.

مواد کلویید نانوذرات سیلیس بازار بزرگی در صنعت کاشی دارند که در گذشته بیشتر از کشورهای چین و هند وارد می‌شد، اما در حال حاضر این مواد در داخل تولید و وابستگی به واردات این محصول کاهش یافته است همچنین تولید کاشی‌های آنتی باکتریال نیز در مراکز بهداشتی و درمانی بسیار استفاده می‌شود

این نمایشگاه علاوه بر مردم عادی، میزبان صنعتگران و تولید کنندگان این صنعت نیز هست و شرکت‌های زیادی از کشورهای اروپایی و آسیایی در این دوره غرفه داشته و دستاوردهای خود را عرضه می‌کنند.

با توجه به پنج سال حضور شرکت‌های نانو در نمایشگاه کاشی و سرامیک رویکرد صنعت به بهینه‌سازی محصولات با بهره‌مندی از فناوری نانو رو به رشد است و اهالی صنعت با ظرفیت و پتانسیلهای نانو در این صنعت بیشتر آشنا شده‌اند. در این راستا ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو در نظر دارد تا ضمن شناسایی اصلی‌ترین چالش‌های صنعت مانند کاهش مصرف آب یا کاهش وزن کاشی و سرامیک برای رفع این چالش‌ها گام برداشته و با یاری فناوران نیازهای صنعت را مرتفع سازند.

شایان ذکر است بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک از ۱۹ تیر تا ۲۲ تیر ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است غرفه ایران نانو نیز در سالن ۲۷ است.

filereader.php?p1=main_182be0c5cdcd5072b