استفاده از نانومواد در کاتد، هزینه تولید باتری را کاهش می‌دهد

استفاده از نانومواد در کاتد، هزینه تولید باتری را کاهش می‌دهد

به اعتقاد متخصصان، فناوری شرکت نانووان در تولید مواد کاتدی برای باتری‌های یون‌ لیتیم می‌تواند هزینه شرکت‌های تولیدکننده باتری را کاهش دهد.

مشاوران شرکت الفادایرکت (alphaDIRECT) معتقدند که فناوری کاتد باتری یون لیتیم شرکت نانووان ممکن است هزینه‌های تولید باتری را کاهش دهد. سیورسون می‌گوید: «ما معتقدیم که نانووان در موقعیتی قرار دارد که به تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان مواد مورد استفاده در باتری کمک کند تا هزینه‌های خود را با استفاده از فناوری پردازش باتری این شرکت، کاهش دهند.»

پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای مواد کاتدی در باتری‌های یون لیتیم تا سال ۲۰۲۵ به رقم ۱۰ میلیارد دلار برسد. فناوری پتنت شده شرکت نانووان، امکان کاهش هزینه را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند.

سیورسون خاطرنشان کرد صنعت ذخیره انرژی که به سرعت در حال رشد است، زیربنای تعدادی از صنایع از جمله وسایل نقلیه الکتریکی، انرژی‌های تجدیدپذیر، میکروشبکه‌ها و لوازم الکترونیکی مصرفی بوده و یک فناوری بسیار حیاتی قلمداد می‌شود.

وی می‌گوید: «با توجه به تلاش صنعت برای کاهش هزینه‌ها و افزایش دانسیته توان باتری‌ها، مواد مورداستفاده در باتری‌ها اهمیت کلیدی دارند. با توجه به اینکه کاتد تقریبا ۲۷ درصد هزینه باتری یون ‌لیتیم را تشکیل می‌دهد، ما معتقدیم که شرکت نانووان در جایگاهی منحصربه‌فرد بوده و به شرکت‌های تولیدکننده باتری و تامین‌کنندگان مواد مورداستفاده در باتری کمک می‌کند. این کار از طریق فناوری پردازش کاتدی نوآورانه این شرکت است.»

شرکت نانووان یک شرکت کاندایی در حوزه مواد کاتدی مورداستفاده در باتری‌ها است. این شرکت پتنت‌های متعددی را به ثبت رسانده و سابقه همکاری با شرکت‌های تولیدکننده خودرو را نیز در کارنامه خود دارد.

شرکت نانووان دارای فناوری است که با استفاده از آن می‌توان فسفات آهن لیتیم، کبالتات منگنز نیکل لیتیم و نیکلات منگنز لیتیم را برای استفاده در باتری تقویت کرد. پیش از این، شرکت نانووان پتنتی برای تولید اقتصادی اکسید تیتانیم نیوبیوم به ثبت رسانده بود. این ماده یک آند با دانسیته‌ بالا است که جایگزین اکسید تیتانیم لیتیم است و موجب شارژ سریع، ایمنی بیشتر و دوام بالاتر باتری شود.